Otváracie hodiny našich predajní - OC Storeland Po-Ne: 9:00-20:00, Námestie sv.Egídia Po-Pia: 9:00-18:00 So: 9:00-12:30
Nákup
Obchodné podmienky
Sme seriózny obchod a predaj realizujeme v súlade s našími zákonmi. Pozrite si základné právne informácie o našej firme, o objednávaní, cenách, platobných podmienkach, zárukách a ochrane Vašich osobných údajov. Zároveň si môžete preštudovať aj informačné povinnosti predávajúceho.
Úvodné ustanovenia
Obchodník: RYSY GROUP. s. r. o., Nám. sv. Egídia 77, 058 01 Poprad, IČO: 36 458 074, DIČ: 202 00 17 934, IČ DPH: SK202 00 17 934, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Prešov, Oddiel: Sro, Vložka č.: 11405/P (ďalej primerane len „Obchodník“)
Kontaktné údaje Obchodníka:
Tel. kontakt: +421 905 298 243
+421 902 620 700
Pevná linka/fax: 052/772 32 52
Emailová adresa: [email protected]
Obchodník za účelom úpravy vzájomných práv a povinností spotrebiteľov, obchodníkov a iných osôb pri ponuke, predaji a poskytovaní produktov, pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy a v súvislosti s ňou vydáva tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“).
Tieto VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť každej spotrebiteľskej zmluvy uzatvorenej medzi spotrebiteľom a Obchodníkom, predmetom ktorej je záväzok Obchodníka ponúknuť, predať a poskytnúť produkty spotrebiteľovi a záväzok spotrebiteľa uhradiť Obchodníkovi za ponúknuté, predané a poskytnuté produkty dohodnutú cenu produktu.
Obchodník prostredníctvom tretej osoby prevádzkuje nákupný web portál/web shop na stránke www.sportrysy.sk (ďalej len „Internetová stránka“).
Vybavovanie objednávok a informácií: pondelok – piatok od 09:00 – 17:00 hod. okrem dní pracovného pokoja a sviatkov.
Tieto údaje môžu byť kedykoľvek pozmenené alebo aktualizované na www.sportrysy.sk.
1. VYMEDZENIE POJMOV
Spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
Obchodník – osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
Tovar – akákoľvek hmotná hnuteľná vec; tovarom je aj elektrina, voda alebo plyn, ktoré sú na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, a hmotný nosič, ktorý slúži výlučne ako nosič digitálneho obsahu, najmä CD, DVD, USB kľúč a pamäťová karta.
Služba – akákoľvek činnosť alebo výkon, ktorý je ponúkaný alebo poskytovaný Spotrebiteľovi vrátane digitálnej služby a činností upravených osobitnými predpismi, nad ktorými vykonávajú dozor alebo dohľad profesijné komory alebo iné orgány verejnej správy, ako sú orgány dohľadu v oblasti ochrany Spotrebiteľa.
Produkt – tovar, služba, digitálny obsah, nehnuteľnosť, elektrina, voda alebo plyn, ktoré nie sú na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, teplo, práva a záväzky.
Spotrebiteľská zmluva – zmluva (i) uzatvorená medzi obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti Obchodníka a Spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu, (ii) uzavretá za súčasnej fyzickej prítomnosti Obchodníka a Spotrebiteľa na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom Obchodníka, (iii) na ktorej uzavretie dal návrh Spotrebiteľ Obchodníkovi na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom Obchodníka, (iv) uzavretá v prevádzkových priestoroch Obchodníka alebo prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie bezprostredne po individuálnom a osobnom oslovení Spotrebiteľa Obchodníkom na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom Obchodníka, alebo (v) uzavretá počas predajnej akcie alebo v súvislosti s ňou.
Trvanlivé médium – prostriedok, ktorý umožňuje Spotrebiteľovi alebo Obchodníkovi uchovávať informácie adresované Spotrebiteľovi alebo Obchodníkovi počas doby, ktorá zodpovedá účelu, ktorý plnia tieto informácie, a spôsobom, ktorý umožňuje ich nezmenenú reprodukciu a použitie v budúcnosti, najmä listina, e-mail, USB kľúč, CD, DVD, pamäťová karta a pevný disk počítača.
Predajná cena – (i) konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní za jednotku produktu alebo za určené množstvo produktu, (ii) celkové náklady za jeden mesiac, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo zmluvu o predplatnom s mesačným zúčtovacím obdobím, (iii) celkové náklady za zúčtovacie obdobie, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo zmluvu o predplatnom s iným ako mesačným zúčtovacím obdobím.
Jednotková cena – konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty a ostatných daní za kilogram, liter, meter, meter štvorcový, meter kubický tovaru alebo inú jednotku množstva, ktorá sa často a bežne používa pri predaji tovaru.
Tovar predávaný na množstvo – tovar, ktorý nie je balený a meria sa alebo váži v prítomnosti Spotrebiteľa.
Obchodná praktika – konanie, opomenutie konania, spôsob správania alebo vyjadrovania, obchodná komunikácia vrátane reklamy a marketingu Obchodníka, priamo spojené s propagáciou, ponukou, predajom, dodaním alebo poskytnutím Produktu Spotrebiteľovi.
Odborná starostlivosť – úroveň osobitnej schopnosti a starostlivosti, ktorú možno rozumne očakávať od Obchodníka pri konaní vo vzťahu k Spotrebiteľovi a ktorá zodpovedá čestnej obchodnej praxi alebo všeobecnej zásade dobrej viery uplatňovanej v oblasti činnosti Obchodníka.
Kódex správania – dohoda alebo súbor pravidiel, ktoré upravujú správanie Obchodníka a ku ktorých dodržiavaniu sa Obchodník zaviazal vo vzťahu k jednej alebo viacerým osobitným obchodným praktikám alebo obchodným odvetviam, a nie sú ustanovené zákonom, iným právnym predpisom, rozhodnutím alebo opatrením orgánu verejnej moci.
Spotrebiteľská organizácia – právnická osoba založená alebo zriadená na účely ochrany Spotrebiteľa.
ZOS – zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
OZ – zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších právnych predpisov.
2. Objednávanie tovaru
2.1 Kúpa Tovaru sa realizuje formou vystavenia objednávania Tovaru zo strany Spotrebiteľa na Internetovej stránke. Spotrebiteľ má možnosť riadne sa oboznámiť s hlavnými vlastnosťami Tovaru (popis Tovaru), prípadne doplnkovými službami Tovaru (Tovar prispôsobený alebo namontovaný na mieru) ešte pred jeho objednaním. Prípadné doplnkové informácie o vlastnostiach Tovaru poskytne Obchodník prostredníctvom e-mailu, telefónu alebo onlinechatu.
2.2 Objednávku je Spotrebiteľ oprávnený vykonať bez registrácie.
2.3 Spotrebiteľská zmluva sa považuje za riadne uzatvorenú odoslaním objednávky s povinnosťou platby zo strany Spotrebiteľ v nadväznosti na elektronické potvrdenie tejto objednávky zo strany Obchodníka.
2.4 Objednávka je riadne odoslaná, ak obsahuje všetky požadované údaje - názov objednávaného Tovaru, jeho množstvo, cenu s DPH, dodaciu, fakturačnú adresu, meno a priezvisko a e-mailový a telefonický kontakt na Spotrebiteľa.
2.5 Po vykonaní objednávky obdrží Spotrebiteľ e-mail o prijatí objednávky, ktorý slúži ako potvrdenie uzavretia Spotrebiteľskej zmluvy na diaľku.
2.6 V prípade problémov s objednávkou bude Obchodník Spotrebiteľa bezodkladne informovať.
2.7 Predaj Tovaru prostredníctvom Internetovej stránky Obchodníka nie je určený deťom mladším ako 16 rokov.
2.8 Darčekové poukážky sa dajú uplatniť len pri nákupe Tovarov so sadzbou 20% DPH (s výnimkou Tovarov ako knihy, mapy, atd.).
3. Cena, platobné podmienky, prepravné podmienky, produkt
3.1. Cena produktu je stanovená cenníkom predávajúceho. Všetky ceny v internetovom obchode sú uvádzané vrátane DPH 20%.
3.2. Spotrebiteľ má možnosť uhradiť za objednaný tovar:
Spôsob platby za tovar | Cena pri nákupe do 80,- € | Cena pri nákupe nad 80,- € | Popis |
v hotovosti | - | - | pri osobnom prevzatí tovaru v predajniach v Poprade |
platobnou kartou kuriérovi | - | - | platba kartou kuriérovi |
platobnou kartou | - | - | pri osobnom prevzatí tovaru na odbernom mieste v Bratislave |
dobierkou do SR | 1 € | 1 € | peniaze preberá kuriér alebo poštový doručovateľ |
dobierkou do ČR | 1€ | 1€ | peniaze preberá kuriér, neplatí pre Slovenskú poštu |
okamžitou platbou | - | - | okamžitý online prevod TrustPay prostredníctvom internet bankingu na území SR |
platba kartou online | - | - | Platba vopred platobnou kartou online (VISA, MasterCard a Maestro) |
prevodom/vkladom | - | - |
na účet predávajúceho
|
V prípade, ak si spotrebiteľ zvoli spôsob platby prevodom na účet predávajúceho je kúpna cena ním vybraného tovaru splatná najneskôr do 5 dní odo dňa prijatia záväznej objednávky s povinnosťou platby. Kúpna cena podľa vyššie uvedeného sa považuje za zaplatenú dňom pripísania peňažných prostriedkov na účet predávajúceho. V prípade ak ani do 7 pracovných dní odo dňa prijatia záväznej objednávky s povinnosťou platby nie je kúpna cena tovaru zaplatená kúpna zmluva sa bez ďalšieho ruší. Na vylúčenie akýchkoľvek pochybností sa táto podmienka považuje za rozväzovaciu podmienku v kúpnej zmluve. V prípade ak kúpna cena nebude uhradená v lehote podľa predchádzajúcej vety je predávajúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť. Doručením odstúpenia od zmluvy spotrebiteľovi sa kúpna zmluva od počiatku zrušuje.
Objednávky odosielané do Českej Republiky: máte možnosť platiť v českých korunách. Môžete si zvoliť platbu na bankový účet alebo platbu dobierkou. Po uskutočnení objednávky budete informovaný prostredníctvom e-mailu spolu s údajmi k platbe a presnej sume v CZK prepočítanej aktuálnym kurzom NBS zo dňa uskutočnenia objednávky. Prepočet kurzu tiež môžte sledovať v zákazníckej zóne.
Objednávky odosielané do zahraničia: takéto objednávky sú realizované výlučne po úhrade vopred na bankový účet predávajúceho (v eurách).
V prípade tovarov so zníženou sadzbou DPH (napr. knihy a pod.), tieto nebude možné spracovať a expedovať do krajín mimo Slovenskej republiky.
3.3. Pri preberaní tovaru platí spotrebiteľ cenu za tovar + poštovné a balné a prípadne cenu za poskytnutie služby kúpy na dobierku, resp. manipulačný poplatok.
3.4. Spôsob doručenia je spotrebiteľ oprávnený zvoliť si sám a to prostredníctvom formulára objednávky v e-shope alebo pri inom spôsobe komunikácie. Spotrebiteľ je oprávnený zvoliť si jeden z nasledovných spôsobov dopravy:
Spôsob doručenia tovaru na území SR | Cena pri nákupe do 80,- € | Cena pri nákupe nad 80,- € |
osobný odber | 1,5 € | - |
kuriér UPS | 5,0 € | - |
Packeta | 4 € | - |
Slovenská pošta | 4,5 € | - |
V prípade osobného odberu sa zákazník zaväzuje tovar prevziať a zaplatiť za neho kúpnu cenu v lehote 5-tich dní na odbernom mieste, ktoré si zvolil v objednávke. Predávajúci si vyhradzuje právo zaúčtovať manipulačný poplatok vo výške 1,5 eur za odoslanie tovaru do miesta osobného odberu. Ak zákazník uhradil platbu za tovar vopred na bankový účet predávajúceho, tovar mu bude uskladnený do doby prevzatia.
Pri doručení kuriérom (zasielateľskou službou) je cena kalkulovaná podľa cenníka spoločnosti Slovak Parcel Service, s. r. o. (autorizovaný partner UPS), Ulica SNP, 013 24 Strečno.
Pri doručení prostredníctvom Slovenskej pošty je cena kalkulovaná podľa cenníka spoločnosti Slovenská pošta a. s., Partizánska cesta č. 9, 975 99 Banská Bystrica.
Spôsob doručenia tovaru zahraničným zákazníkom |
Cena pri nákupe do 80,- € | Cena pri nákupe nad 80,- € |
osobný odber na území SR | 1,5 € | - |
kuriér UPS do ČR | 6,5 € | 6,5 € |
kuriér UPS do zahraničia | individuálne podľa cenníka | individuálne podľa cenníka |
Do Českej republiky je cena dopravy kalkulovaná podľa cenníka spoločnosti Slovak Parcel Service, s. r. o. (autorizovaný partner UPS), Ulica SNP, 013 24 Strečno.
Do zahraničia doručujeme tovar prostredníctvom kuriérskej služby Slovak Parcel Service, s.r.o.
Poštovné do zahraničia v € s DPH 20% (Postal cost with Tax 20%):
< 2 kg | < 3 kg | < 5 kg | < 10 kg | |
Zóna HU | 9,00 | 16,00 | 19,00 | 22,00 |
Zóna AT | 9,00 | 16,00 | 19,00 | 22,00 |
Zóna DE | 12,00 | 20,00 | 24,00 | 28,00 |
Zóna RO, SI, HR | 12,00 | 20,00 | 24,00 | 24,00 |
Zóna BE, NL, LU | 20,00 | 25,00 | 30,00 | 36,00 |
Zóna IT, FR | 28,00 | 30,00 | 35,00 | 40,00 |
Zóna ES, PT | 50,00 | 60,00 | 70,00 | 80,00 |
HU - Maďarsko (Hungary), AT - Rakúsko (Austria), DE - Nemecko (Germeny), RO- Rumunsko (Romania), SI - Slovinsko (Slovenia), HR - Chorvátsko (Croatia), BE - Belgicko (Belgium), NL - Holandsko (Netherlands), LU - Luxembursko (Luxemburg), IT - Taliansko (Italy), FR - Francúzsko (France),ES - Španielsko (Spain), PT - Portugalsko (Portugal),
Pri odosielaní tovaru do zahraničia ( s výnimkou ČR) nie je možné zaplatiť kúpnu cenu tovaru na dobierku. Kúpna cena je splatná do 5 dní odo dňa prijatia záväznej objednávky s povinnosťou platby.
Najlacnejší bežný spôsob doručenia je doručenie tovaru prostredníctvom UPS.
3.5 Tovar ponúkaný na internetovom portáli www.sportrysy.sk pochádza zo skladov predajní Sportrysy.sk a môže byť vyskúšaný a obal môže niesť známky opotrebenia.
3.6 Obchodník je povinný označiť Tovar Predajnou cenou a Jednotkovou cenou jednoznačným a ľahko čitateľným spôsobom. Jednotková cena nemusí byť vyznačená, ak je zhodná s Predajnou cenou. Tovar predávaný na množstvo sa označuje len Jednotkovou cenou.
3.7 Označenie podľa bodu 3.6 sa neuplatňuje na
a) Tovar dodaný počas poskytovania služby,
b) predaj na verejnej dražbe,
c) predaj umeleckých diel a starožitností.
3.8 Označenie jednotkovou cenou sa nevzťahuje na
a) Tovar s menovitou hmotnosťou alebo menovitým objemom najviac 50 g alebo 50 ml,
b) rôzne druhy Tovarov, ak sa predávajú v jednom balení za jednu cenu,
c) Tovar, ktorý nemožno rozdeliť na časti bez zmeny kvality alebo vlastností a na ktorý sa povinnosť označovať jeho dĺžku, hmotnosť, objem alebo plochu nevzťahuje alebo ktorý sa obvykle neoznačuje údajom o dĺžke, hmotnosti, objeme a ploche,
d) predaj koncentrovaných potravín a dietetických potravín, z ktorých sa pridaním tekutiny pripravujú hotové jedlá alebo čiastočne hotové jedlá,
e) predaj Tovaru prostredníctvom nápojového automatu a stravovacieho automatu,
f) pultový predaj okrem Tovaru predávaného na množstvo,
g) ambulantný predaj potravín a nápojov určených na priamu konzumáciu na mieste okrem alkoholických nápojov a predaj potravín a nápojov na príležitostnom trhu určených na priamu konzumáciu na mieste okrem alkoholických nápojov.
3.9 Pri tovare v spotrebiteľskom balení, pre ktorý osobitné predpisy vyžadujú uviesť čistú hmotnosť a čistú hmotnosť po vysušení, je Obchodník povinný uviesť jednotkovú cenu pre čistú hmotnosť po vysušení.
3.10 Obchodník je povinný v každom oznámení o znížení ceny Tovaru uviesť predchádzajúcu cenu tovaru.
3.11 Predchádzajúca cena Tovaru je najnižšia cena, za ktorú Obchodník predával alebo poskytoval Tovar: a) v období 30 dní pred znížením ceny Tovaru, alebo b) od začiatku predaja alebo poskytovania Tovaru, ak Obchodník predával alebo poskytoval Tovar v období kratšom ako 30 dní pred znížením ceny.
3.12 Obchodník môže pri postupnom znižovaní ceny Tovaru uviesť ako predchádzajúcu cenu Tovaru pôvodnú cenu Tovaru pred prvým znížením ceny Tovaru bez ohľadu na čas predaja alebo poskytovania Tovaru. 3.13 Bod 3.10 a 3.11 sa nevzťahujú na Tovar, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze.
3.14 Informácia o spôsobe akým Obchodník zabezpečuje, že hodnotenie Produktov, ktoré predáva alebo poskytuje, pochádzajú od Spotrebiteľov, ktorí Produkt skutočne kúpili alebo použili: Obchodník každé hodnotenie Produktov, ktoré zverejní na webovom sídle Obchodníka zverifikuje či ho poskytla osoba Spotrebiteľa a to tým, že overí dostupné údaje osoby, ktorá hodnotenie poskytla s tými údajmi, ktoré eviduje o Spotrebiteľovi.
4. Dodacie lehoty
4.1 Obchodník dodá Spotrebiteľovi Tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia Spotrebiteľskej zmluvy, ak sa strany nedohodli inak.
4.2 Tovar je dodaný v okamihu, keď ho prevezme Spotrebiteľ alebo ním určená osoba, alebo keď ju Obchodník odovzdá prepravcovi, ktorého poveril Spotrebiteľ mimo možností prepravy, ktoré ponúkol Spotrebiteľ Obchodníkovi.
4.3 Ak si Tovar vyžaduje montáž alebo inštaláciu Obchodníkom, Tovar sa považuje za dodaný až dokončením montáže alebo inštalácie.
4.4 Ak Obchodník nedodá Tovar včas, Spotrebiteľ môže od Spotrebiteľskej zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak
a) Obchodník odmietol Tovar dodať,
b) včasné dodanie bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia Spotrebiteľskej zmluvy, alebo
c) Spotrebiteľ pred uzavretím Spotrebiteľskej zmluvy Obchodníka oboznámil, že včasné dodanie je mimoriadne dôležité.
4.5 Po odstúpení od Spotrebiteľskej zmluvy podľa bodu 4.5 Obchodník vráti Spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu všetko, čo od neho na základe Spotrebiteľskej zmluvy dostal.
4.6 Vlastnícke právo k Tovaru a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty Tovaru prechádza na Spotrebiteľa okamihom dodania.
4.7 Pri samoobslužnom predaji nadobúda Spotrebiteľ vlastnícke právo k Tovaru až zaplatením ceny. Do tohto okamihu môže Spotrebiteľ vec vrátiť na pôvodné miesto. Zodpovednosť Spotrebiteľa za škodu na Tovare tým nie je dotknutá.
Uplatnenie práva na odstúpenie od Spotrebiteľskej zmluvy
5.1 Spotrebiteľ môže odstúpiť od Spotrebiteľskej zmluvy uzavretej na diaľku alebo od Spotrebiteľskej zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu do14 dní odo dňa:
1. prevzatia Tovaru Spotrebiteľom,
2. uzavretia Spotrebiteľskej zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby,
3. uzavretia Spotrebiteľskej zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý Obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči.
5.2 Ak Obchodník poskytol Spotrebiteľovi informácie podľa § 15 ods. 1 písm. f) ZOS až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od Spotrebiteľskej zmluvy podľa bodu 5.1, môže Spotrebiteľ odstúpiť od Spotrebiteľskej zmluvy do 14 dní odo dňa, keď Obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa bodu 5.1 písm. a).
5.3 Ak Obchodník neposkytol Spotrebiteľovi informácie podľa § 15 ods. 1 písm. f) ZOS ani podľa bodu 5.2, Spotrebiteľ môže odstúpiť od Spotrebiteľskej zmluvy do 12 mesiacov od uplynutia lehoty podľa bodu 5.1.
5.4 Tovar sa považuje za prevzatý Spotrebiteľom okamihom, keď Spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného Tovaru, alebo ak sa a) Tovary objednané Spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia Tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, b) dodáva Tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, c) Tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého Tovaru.
5.5 Spotrebiteľ môže odstúpiť od Spotrebiteľskej zmluvy, ktorej predmetom je dodanie Tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od Spotrebiteľskej zmluvy.
5.6 Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od Spotrebiteľskej zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a to akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie Spotrebiteľa, ktoré vyjadruje vôľu Spotrebiteľa odstúpiť od Spotrebiteľskej zmluvy (ďalej len „Oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Na Oznámenie o odstúpení od zmluvy je Spotrebiteľ oprávnený použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy alebo osobitné rozhranie Obchodníka ktorého odkaz (link) mu Obchodník oznámil.
5.7 Lehota na odstúpenie od Spotrebiteľskej zmluvy podľa bodov 5.1 až 5.3 sa považuje za zachovanú, ak Spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle Oznámenie o odstúpení od zmluvy Obchodníkovi.
5.8 Pri pochybnostiach o doručení sa Spotrebiteľom odoslané Oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak Spotrebiteľ vie preukázať odoslanie Oznámenia o odstúpení od zmluvy na adresu, ktorú Obchodník oznámil Spotrebiteľovi podľa § 5 ods. 1 písm. b) ZOS alebo § 15 ods. 1 písm. a) až c) ZOS, alebo na inú adresu, ktorú obchodník oznámil Spotrebiteľovi po uzavretí Spotrebiteľskej zmluvy. Oznámenie o odstúpení od zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania Obchodníkovi na adresu podľa prvej vety, ak poštovú zásielku, ktorej obsahom je Oznámenie o odstúpení od zmluvy, nemožno dodať Obchodníkovi.
5.9 Obchodník je povinný bezodkladne po doručení Oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť Spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak Spotrebiteľ odstúpil od Spotrebiteľskej zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od Spotrebiteľskej zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní Obchodníka.
5.10 Spotrebiteľ môže odstúpiť od Spotrebiteľskej zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak Obchodník na základe Spotrebiteľskej dodal alebo poskytol viacero produktov.
5.11 Účinky odstúpenia od Spotrebiteľskej zmluvy sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k Spotrebiteľskej zmluve, od ktorej Spotrebiteľ odstúpil; to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy. Tým nie je dotknutá zmluva o viazanom spotrebiteľskom úvere
5.12 Doplnkovou zmluvou sa na účely týchto VOP rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho produktu, ktorý súvisí s predmetom Spotrebiteľskej zmluvy bez ohľadu na to, či produkt dodá alebo poskytne Obchodník alebo iná osoba na základe dohody s Obchodníkom.
5.13 Obchodník alebo iná osoba môžu v súvislosti so zánikom doplnkovej zmluvy požadovať od Spotrebiteľa len úhradu nákladov podľa § 21 ods. 3 a 5 a § 22 ods. 3 ZOS.
5.14 Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od Spotrebiteľskej zmluvy znáša Spotrebiteľ.
Práva a povinnosti Spotrebiteľa po odstúpení od Spotrebiteľskej zmluvy
5.15 Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od Spotrebiteľskej zmluvy podľa § 19 ods. 1 ZOS zaslať Tovar späť alebo odovzdať Tovar Obchodníkovi alebo osobe určenej Obchodníkom na prevzatie Tovaru; to neplatí, ak Obchodník navrhne, že si Tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak Spotrebiteľ odošle Tovar Obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.
5.16 Spotrebiteľ je oprávnený odoprieť vrátenie Tovaru, ktorý nadobudol na základe Spotrebiteľskej zmluvy uzavretej pri nevyžiadanej návšteve, na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou, kým Obchodník Spotrebiteľovi vráti zaplatenú cenu.
5.17 Pri odstúpení od Spotrebiteľskej zmluvy podľa § 19 ods. 1 ZOS znáša Spotrebiteľ len náklady na vrátenie Tovaru Obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie Tovaru; to neplatí, ak Obchodník súhlasil, že náklady bude znášať sám, alebo ak Obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. g) ZOS.
5.18 Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty Tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s Tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti Tovaru; to neplatí, ak Obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. f) ZOS.
5.19 Spotrebiteľovi z uplatnenia práva na odstúpenie od Spotrebiteľskej zmluvy podľa § 19 ods. 1 ZOS nevznikajú okrem povinností podľa bodov 5.15, 5.17 a 5.18 a povinnosti uhradiť dodatočné náklady podľa 5.22 žiadne ďalšie povinnosti alebo náklady.
Práva a povinnosti Obchodníka po odstúpení Spotrebiteľa od Spotrebiteľskej zmluvy
5.20 Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia Oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť Spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so Spotrebiteľskou zmluvou alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.
5.21 Obchodník je povinný vrátiť Spotrebiteľovi všetky platby podľa bodu 5.20 v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od Spotrebiteľskej zmluvy, ak Spotrebiteľ neodstúpil od celej Spotrebiteľskej zmluvy. Obchodník nemôže účtovať Spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.
5.22 Obchodník nie je povinný uhradiť Spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si Spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil Spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Obchodníkom.
5.23 Obchodník nemôže požadovať od Spotrebiteľa úhradu nákladov zavposkytnutie služby, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa § 20 ods. 1 až 3 ZOS bez ohľadu na rozsah poskytnutého plnenia, ak
1. Obchodník neposkytol Spotrebiteľovi informácie podľa § 15 ods. 1 písm. f) alebo písm. h) ZOS, alebo
2. Spotrebiteľ neudelil Obchodníkovi výslovný súhlas so začatím poskytovania služby podľa § 17 ods. 10 písm. c) ZOS,
5.24 Obchodník nie je povinný pri odstúpení od Spotrebiteľskej zmluvy, ktorej predmetom je dodanie Tovaru, vrátiť Spotrebiteľovi platby podľa bodu 5.20 pred tým, ako mu je Tovar doručený, alebo kým Spotrebiteľ nepreukáže zaslanie Tovaru späť Obchodníkovi, ibaže Obchodník navrhne, že Tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
5.25 Obchodník je povinný vrátiť Spotrebiteľovi platby podľa bodu 5.20 rovnakým spôsobom, aký použil Spotrebiteľ pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo Obchodníka dohodnúť sa so Spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak Spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
5.26 Obchodník je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie Tovaru na vlastné náklady v lehote podľa bodu 5.20, ak na základe Spotrebiteľskej zmluvy bol Tovar dodaný Spotrebiteľovi domov v čase uzavretia Spotrebiteľskej zmluvy a s prihliadnutím na povahu Tovaru nie je možné Tovar odoslať späť Obchodníkovi poštou.
5.27 Jednostranné započítanie pohľadávok Obchodníka a Spotrebiteľa, ktoré vzniknú odstúpením od Spotrebiteľskej zmluvy podľa § 19 ods. 1 ZOS, sa zakazuje.
Právo na odstúpenie od Spotrebiteľskej zmluvy
5.29 Spotrebiteľ má právo odstúpiť od Spotrebiteľskej zmluvy aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa bodu 5.1 okrem zmluvy, ktorej predmetom je
a) poskytnutie služby, ak
1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a
2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom Spotrebiteľa a Spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od Spotrebiteľskej zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa Spotrebiteľskej zmluvy Spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
b) dodanie Tovaru vyrobeného podľa špecifikácií Spotrebiteľa alebo Tovaru vyrobeného na mieru,
c) dodanie Tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený.
5.30 Spotrebiteľ má právo na odstúpenie od Spotrebiteľskej zmluvy aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa § 20 ods. 1 písm. b), ods. 2 písm. b) a ods. 3 ZOS, ak Spotrebiteľ a Obchodník uzavreli Spotrebiteľskú zmluvu podľa odseku 5.29 písm. a) až c) alebo písm. e) na predajnej akcii alebo pri nevyžiadanej návšteve.
5.31 Spotrebiteľ stráca okamihom úplného poskytnutia služby právo na odstúpenie od Spotrebiteľskej zmluvy, ktorej predmetom je vykonanie opravy, ak Spotrebiteľ výslovne požiadal Obchodníka o návštevu na účely vykonania opravy a plnenie sa začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom Spotrebiteľa.
6. Anjelské centy
6.1 Pri objednávke na www.sportrysy.sk má Spotrebiteľ možnosť zaokrúhliť sumu objednávky podľa predvoleného nastavenia alebo napísať vlastnú sumu, ktorou chce Spotrebiteľ prispieť na konto Dobrého anjela. Ak tak Spotrebiteľ v objednávke urobil, sumu ktorou Spotrebiteľ prispel ( Anjelské centy). Obchodník zašle v plnej výške na konto Dobrého anjela. Na faktúre aj v objednávke uvádza Obchodník Anjelské ceny ako samostatnú položku, aby mal Spotrebiteľ prehľad akou sumou Spotrebiteľ prispel. Po odoslaní objednávky s príspevkom Anjelské centy Spotrebiteľovi spolu s rekapituláciou objednávky zašle Obchodník Spotrebiteľovi prihlasovacie údaje. Na stránke dobryanjel.sk si tak Spotrebiteľ môže overiť, že Spotrebiteľov príspevok Obchodník odviedol na účet Dobrého anjela. Vyzbierané príspevky Obchodník zašle do posledného centu neziskovej organizácii Dobrý anjel hromadne 1x mesačne, a to do 10. dňa nasledujúceho mesiaca. V prípade, ak Spotrebiteľ už za objednávku zaplatil vopred alebo prebral osobne, alebo na dobierku, a rozhodne sa Tovar vrátiť, sumu, ktorou Spotrebiteľ prispel za dobrého anjela Obchodník štandardne nevracia, pretože už bola prevedená na účet Dobrého anjela.
6.2 Na účet Dobrého anjela rovnako prispieva aj Obchodník. Obchodník každý mesiac odvedie na konto Dobrého anjela rovnakú sumu, aká sa vyzbierala od Spotrebiteľov Obchodníka. Teda, Obchodník každý príspevok zdvojnásobí.
6.3 Pre prípad, že by suma všetkých Anjelských centov od Spotrebiteľa, nepresiahla 100 Eur, mesačný príspevok od Obchodníka sportrysy.sk, bude minimálne 100 Eur.
7. PRÁVA ZO ZODPOVEDNOSTI ZA VADY PRODUKTU
7.1 Tovar musí byť v súlade s dohodnutými požiadavkami a všeobecnými požiadavkami. Pri Tovare s digitálnymi prvkami musia spĺňať dohodnuté požiadavky a všeobecné požiadavky aj digitálny obsah a digitálna služba bez ohľadu na to, či ich dodáva alebo poskytuje Obchodník alebo iná osoba.
7.2 Tovar nemusí byť v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak Obchodník pri uzavretí Spotrebiteľskej zmluvy výslovne oboznámil Spotrebiteľa, že určitá vlastnosť Tovaru nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a Spotrebiteľ s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil.
7.3 Tovar je v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak najmä
a) zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v Spotrebiteľskej zmluve,
b) je vhodná na konkrétny účel, s ktorým Spotrebiteľ oboznámil Obchodníka najneskôr pri uzavretí Spotrebiteľskej zmluvy a s ktorým Obchodník súhlasil,
c) vyznačuje sa v Spotrebiteľskej zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel (ďalej len „funkčnosť“),
d) vyznačuje sa v Spotrebiteľskej zmluve vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom, s ktorými sa Tovar rovnakého druhu bežne používa, bez potreby zmeny Tovaru, hardvéru alebo softvéru (ďalej len „kompatibilita“), a v Spotrebiteľskej zmluve vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom odlišnými od tých, s ktorými sa Tovar rovnakého druhu bežne používa (ďalej len „interoperabilita“),
e) vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v Spotrebiteľskej zmluve,
f) je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným v Spotrebiteľskej zmluve,
g) je dodaný s návodom na použitie vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ako bolo vymedzené v Spotrebiteľskej zmluve a
h) sú dodané aktualizácie vymedzené v Spotrebiteľskej zmluve, ak ide o Tovar s digitálnymi prvkami.
7.4 Tovar je v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak
a) je vhodný na všetky účely, na ktoré sa Tovar rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované,
b) zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré Obchodník sprístupnil Spotrebiteľovi pred uzavretím Spotrebiteľskej zmluvy,
c) je dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môže Spotrebiteľ dôvodne očakávať, a
d) je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť (ďalej len „životnosť“), aké sú bežné pre Tovar rovnakého druhu a aké môže Spotrebiteľ dôvodne očakávať vzhľadom na povahu Tovaru a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie Obchodníka alebo inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii Tovaru alebo na jej označení; za výrobcu sa považuje zhotoviteľ Tovaru, dovozca Tovaru na trh Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na Tovar umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie.
7.5 Obchodník nie je viazaný verejným vyhlásením podľa odseku 7.1 písm. d), ak si z opodstatneného dôvodu nebol vedomý ani nemohol byť vedomý verejného vyhlásenia, do času uzavretia Spotrebiteľskej zmluvy bolo verejné vyhlásenie opravené rovnakým alebo porovnateľným spôsobom, akým bolo vyhlásené, alebo rozhodnutie Spotrebiteľa uzavrieť Spotrebiteľskú zmluvu nemohlo byť verejným vyhlásením ovplyvnené; dôkazné bremeno o týchto skutočnostiach nesie Obchodník.
7.6 Obchodník zabezpečí, aby počas doby podľa bodu 7.4 alebo bodu 7.5 bol Spotrebiteľ upovedomený o aktualizáciách vrátane bezpečnostných aktualizácií, a aby boli Spotrebiteľovi dodané aktualizácie, ktoré sú potrebné na zachovanie súladu predaného Tovaru s digitálnymi prvkami s požiadavkami podľa § 615.
7.7 Ak sa má podľa zmluvy dodať digitálny obsah alebo poskytnúť digitálna služba jednorazovo, dobou podľa odseku 3 je doba, počas ktorej môže kupujúci dôvodne očakávať, že predaná vec bude spĺňať požiadavky podľa § 615 s prihliadnutím na druh a účel veci a digitálnych prvkov, povahu a okolnosti uzavretia zmluvy.
7.8 Ak sa má podľa zmluvy dodávať digitálny obsah alebo poskytnúť digitálna služba nepretržite počas dohodnutej doby, dobou podľa odseku 3 je táto dohodnutá doba, najmenej však dva roky od dodania veci s digitálnymi prvkami.
7.9 Predaná vec má vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa bodu 7.1 alebo ak jej používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.
7.10 Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má Tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania Tovaru.
7.11 Ak je predmetom Spotrebiteľskej zmluvy Tovar s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, Obchodník zodpovedá za každú vadu digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celej dohodnutej doby, najmenej však počas dvoch rokov od dodania Tovaru s digitálnymi prvkami.
7.12 Pri použitom Tovare sa strany dohodli na kratšej dobe zodpovednosti Obchodníka za vady ako v bode 7.10, a to jeden rok od dodania Tovaru.
7.13 Obchodník zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou Tovaru, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ak
a) montáž alebo inštalácia bola súčasťou Spotrebiteľskej zmluvy a bola vykonaná Obchodníkom alebo na jeho zodpovednosť, alebo
b) montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať Spotrebiteľ, vykonal Spotrebiteľ nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol Obchodník alebo dodávateľ digitálneho obsahu alebo digitálnej služby.
7.14 Obchodník nezodpovedá za vadu Tovaru s digitálnymi prvkami, ktorá bola spôsobená výlučne nenainštalovaním aktualizácie, ak si Spotrebiteľ aktualizáciu nenainštaloval v primeranej lehote po jej dodaní a
a) Obchodník oboznámil Spotrebiteľa o dostupnosti aktualizácie a následkoch jej nenainštalovania, a
b) nenainštalovanie alebo nesprávna inštalácia aktualizácie Spotrebiteľom neboli spôsobené nedostatkami v poskytnutom návode na inštaláciu.
7.15 Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa bodu 7.10 až 7.12, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal Tovar už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou Tovaru alebo vady.
7.16 Ak je predmetom kúpy Tovar s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, Obchodník nesie dôkazné bremeno, že digitálny obsah dodal alebo digitálnu službu poskytol bez vád počas doby podľa bodu 7.11.
7.17 Ak Obchodník zodpovedá za vadu Tovaru, Spotrebiteľ má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od Spotrebiteľskej zmluvy odstúpiť. 7.18 Spotrebiteľ môže odoprieť zaplatiť cenu alebo jej časť, kým si Obchodník nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže Spotrebiteľ je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením ceny alebo jej časti. Spotrebiteľ zaplatí cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností Obchodníkom.
7.19 Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva podľa bodu 7.18, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa bodu 7.10 až 7.12. Ustanovenie § 509 OZ sa použije rovnako.
7.20 Uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo Spotrebiteľa na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.
7.21 Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni Obchodníka - predajni SPORTRYSY na území celej SR predložením Tovaru a dokladu o kúpe. Tovar nie je možné reklamovať na odberných miestach, ktoré nie sú prevádzkarňami Obchodníka – predajňami SPORTRYSY (Yak&Rysy), u inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania Obchodníka alebo na inej adrese, o ktorej Obchodník oboznámil Spotrebiteľa pri uzavretí Spotrebiteľskej zmluvy alebo po uzavretí Spotrebiteľskej zmluvy.
7.22 Ak Spotrebiteľ vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú Obchodník odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
7.23 Obchodník poskytne Spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady Spotrebiteľom. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 OZ odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť.
7.24 Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Spotrebiteľovi. Ak Spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa bod 7.19 nevzťahuje. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 OZ.
7.25 Ak pred uzavretím Spotrebiteľskej zmluvy alebo, ak sa Spotrebiteľská zmluva uzatvára na základe objednávky Spotrebiteľa, pred odoslaním objednávky, Obchodník oboznámil Spotrebiteľa, že vady možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie Obchodníka.
7.26 Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou Tovaru alebo opravou Tovaru. Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal Tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil Spotrebiteľovi značné ťažkosti.
7.27 Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa bodu 7.26 druhej vety. 7.28 Obchodník opraví alebo vymení Tovar v primeranej lehote po tom, čo Spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí Spotrebiteľovi s ohľadom na povahu Tovaru a účel, na ktorý Spotrebiteľ Tovar požadoval. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý Obchodník potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu Tovaru s prihliadnutím na povahu Tovaru a povahu a závažnosť vady (ďalej len „primeraná lehota“).
7.29 Na účely opravy alebo výmeny Spotrebiteľ odovzdá alebo sprístupní Tovar Obchodníkovi alebo osobe podľa bod 7.25. Náklady prevzatia Tovaru znáša Obchodník.
7.30 Obchodník dodá opravený Tovar alebo náhradný Tovar Spotrebiteľovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu Spotrebiteľ dodal vadný Tovar, ak sa strany nedohodnú inak. Ak Spotrebiteľ neprevezme Tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže Obchodník Tovar predať. Ak ide o Tovar väčšej hodnoty, Obchodník Spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie Tovaru. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí Spotrebiteľovi výťažok z predaja Tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak Spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej Obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji Tovaru. Obchodník môže Tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré Obchodník účelne vynaložil na úschovu Tovaru, a nákladov, ktoré by Obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
7.31 Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie Tovaru a inštaláciu opraveného Tovaru alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadného Tovaru, ktorý bol nainštalovaný v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Obchodník a Spotrebiteľ sa môžu dohodnúť, že odstránenie Tovaru a inštaláciu opravenej alebo náhradného Tovaru zabezpečí Spotrebiteľ na náklady a nebezpečenstvo Obchodníka.
7.32 Pri odstránení vady výmenou Tovaru nemá Obchodník právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním Tovaru a na odplatu za bežné užívanie Tovaru pred jeho výmenou.
7.33 Obchodník zodpovedá za vady náhradného Tovaru podľa § 619 OZ.
7.34 Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z ceny alebo môže odstúpiť od Spotrebiteľskej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej, ak
a) Obchodník Tovar neopravil ani nevymenil,
b) Obchodník Tovar neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 OZ,
c) Obchodník odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 OZ,
d) Tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene Tovaru,
e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z ceny alebo odstúpenie od zmluvy, alebo
f) Obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Spotrebiteľa.
7.35 Pri posudzovaní práva Spotrebiteľa na zľavu z ceny alebo odstúpenie od Spotrebiteľskej zmluvy podľa bodu 7.34 písm. d) a e) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota Tovaru, povaha a závažnosť vady a možnosť od Spotrebiteľa objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť Obchodníka odstrániť vadu.
7.36 Zľava z ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného Tovaru a hodnoty, ktorú by Tovar mal, ak by bol bez vád.
7.37 Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od Spotrebiteľskej zmluvy podľa bodu 7.34, ak sa Spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa Spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie Obchodník.
7.38 Ak sa Spotrebiteľská zmluva týka kúpy viacerých Tovarov, Spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému Tovaru. Vo vzťahu k ostatným Tovarom môže odstúpiť od Spotrebiteľskej zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné Tovary bez vadného Tovaru.
7.39 Spotrebiteľ po odstúpení od Spotrebiteľskej zmluvy alebo jej časti vráti Tovar Obchodníkovi na náklady Obchodníka. Obchodník zabezpečí odstránenie Tovaru, ktorý bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak Obchodník Tovar v primeranej lehote neodstráni, môže Spotrebiteľ zabezpečiť odstránenie a doručenie Tovaru Obchodníkovi na náklady a nebezpečenstvo Obchodníka. 7.40 Obchodník po odstúpení od Spotrebiteľskej zmluvy vráti Spotrebiteľovi cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia Tovaru Obchodníkovi alebo po preukázaní, že Spotrebiteľ zaslal Tovar Obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
7.41 Obchodník vráti cenu Spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z ceny rovnakým spôsobom, aký použil Spotrebiteľ pri zaplatení ceny, ak Spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Obchodník.
7.42 Obchodník nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním Tovaru a na odplatu za bežné užívanie Tovaru pred odstúpením od Spotrebtieľskej zmluvy.
7.43 Ak je vada, za ktorú zodpovedá Obchodník, dôsledkom konania alebo opomenutia inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane opomenutia dodať aktualizácie pre Tovar s digitálnymi prvkami, Obchodník má voči tejto osobe právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v dôsledku vytknutia vady a uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady Spotrebiteľom podľa § 621 OZ.
7.44 Výrobca alebo Obchodník môže poskytnúť Spotrebiteľovi tzv. spotrebiteľskú záruku, ktorou sa zaviažu vrátiť Spotrebiteľovi cenu, vymeniť alebo opraviť predaný Tovar alebo zabezpečiť jeho údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady. Spotrebiteľ má právo požadovať od výrobcu alebo Obchodníka, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej reklame dostupnej v čase uzatvorenia Spotrebiteľskej zmluvy alebo pred jej uzatvorením.
7.45 Ak výrobca ponúkne spotrebiteľskú záruku na životnosť Tovaru, Spotrebiteľ má počas trvania spotrebiteľskej záruky voči výrobcovi práva na odstránenie vady podľa § 623 OZ, ak výrobca neposkytol v spotrebiteľskej záruke na životnosť výhodnejšie podmienky.
7.46 Výrobca alebo Obchodník, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, poskytne Spotrebiteľovi záručný list na trvanlivom médiu najneskôr v čase dodania Tovaru v slovenskom jazyku alebo so súhlasom Spotrebiteľa v inom jazyku. Výrobca alebo Obchodník, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, v záručnom liste jasným a zrozumiteľným spôsobom uvedie náležitosti podľa bodu 7.47 a poučenie, že Spotrebiteľ má voči Obchodníkovi práva zo zodpovednosti za vady podľa § 621 OZ, ktoré nie sú spotrebiteľskou zárukou dotknuté.
7.47 Zákon, jeho vykonávací predpis, dohoda účastníkov alebo jednostranné vyhlásenie poskytovateľa záruky môžu ustanoviť, v ktorých prípadoch sa zodpovedá za vady, ktoré sa vyskytujú do určenej alebo dojednanej doby po splnení. Dohodou účastníkov alebo jednostranným vyhlásením poskytovateľa záruky možno určiť zodpovednosť za vady podľa prísnejších zásad, než ustanovuje zákon. Poskytovateľ záruky vydá o dohode alebo o jednostrannom vyhlásení podľa prvej alebo druhej vety tohto bodu oprávnenej osobe písomné potvrdenie (ďalej len „záručný list“). Záručný list obsahuje meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov poskytovateľa záruky, jeho sídlo alebo miesto podnikania, označenie Tovaru, na ktorú sa záruka vzťahuje, podmienky záruky a postup, ktorý musí oprávnená osoba dodržať, aby dosiahla plnenie záruky. Ak záručný list neobsahuje všetky náležitosti, nespôsobuje to neplatnosť záruky.
7.48 Porušenie povinnosti výrobcu alebo predávajúceho, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, podľa bodu 7.46 nemá vplyv na platnosť spotrebiteľskej záruky.
7.49 Ak sú podmienky spotrebiteľskej záruky v súvisiacej reklame pre Spotrebiteľa priaznivejšie ako podmienky podľa záručného listu, platia podmienky uvedené v reklame. To neplatí, ak výrobca alebo Obchodník, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, pred uzavretím Spotrebiteľskej zmluvy so Spotrebiteľom súvisiacu reklamu zosúladil so záručným listom rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým bola reklama uskutočnená.
8. VERNOSTNÝ PROGRAM
8.1 Spotrebiteľ alebo akýkoľvek iný návštevník webovej stránky www.sportrysy.sk sa môže dobrovoľne zaregistrovať do vernostného programu Obchodníka. Registráciou získa nasledujúce výhody:
· zľava z nákupu, ktorú si môžete zvýšiť.
· prehľad o novinkách a akciách.
· príležitostné benefity len pre stálych Spotrebiteľov.
8.2 Členstvom vo vernostnom programe vzniká nárok na poskytnutie zľavy na nezlacnený Tovar vo výške:
· 8% – na nezlacnený Tovar v kamenných predajniach po predložení karty Spotrebiteľa a prepočítaná automaticky na nezlacnený Tovar na e-shope www.sportrysy.sk;
· 10% – po dosiahnutí objemu nákupov nad 1700,- eur počas kalendárneho roka;
· 12% – po dosiahnutí objemu nákupov nad 2300,- eur počas kalendárneho roka.
· 15% – po dosiahnutí objemu nákupov nad 3000,- eur počas kalendárneho roka.
8.3 Členom vernostného klubu sa Spotrebiteľ môže stať vyplnením registračného formulára na všetkých predajniach Sportrysy a registráciou v internetovom obchode www.sportrysy.sk prostredníctvom elektronického registračného formulára a aktiváciou linku v potvrdzujúcom e-maily.
8.4 Pre účasť na reklamných a súťažných aktivitách Obchodníka je nevyhnutné, aby sa Spotrebiteľ zaregistroval na www.sportrysy.sk v registračnej časti portálu. Registráciu Spotrebiteľa je možné vykonať pred výberom Tovaru.
8.5 Členstvo je neprenosné (platí pre registrovanú osobu a jej najbližších rodinných príslušníkov).
8.6 Členstvom vzniká nárok na poskytnutie 8% zľavy na nezlacnený Tovar. Táto zľava je prepočítavaná automaticky pri každom Tovare. Vernostná zľava sa nevzťahuje na zlacnený Tovar alebo špecifický Tovar napr. niektoré bicykle). Vernostné zľavy sa nekumulujú s inými zľavami a platia len na nezlacnený Tovar (bez príznaku akcia a výpredaj). V prípade, že vernostná zľava prevyšuje zľavu pri Tovare, na ktorú vernostná zľava platí, bude zľava pri Tovare nahradená vernostnou zľavou. Poskytnutie vyššej zľavy je podmienené nákupom nad 1700,- eur pre 10% zľavu a nákupom nad 2300,- eur pre 12% zľavu uskutočneným počas jedného kalendárneho roka. Pri uplatnení karty Spotrebiteľa s vyššou ako 8% zľavou bude uplatnený percentuálny rozdiel. Zľavy nie je možné kumulovať a platia len na nezlacnený Tovar. Vernostné zľavy, ani žiadne iné zľavy neplatia pre elektrobicykle a lavínovú výbavu.
9. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
9.1 Osobné údaje Spotrebiteľa sú Obchodníkom spracúvané v súlade so všeobecnými nariadeniami o ochrane osobných údajov (GDPR) a platnými predpismi o ochrane osobných údajov. Spotrebiteľ poskytuje Obchodníkovi osobné údaje za účelom uzavretia a plnenia Spotrebiteľskej zmluvy s Obchodníkom. Spracovanie osobných údajov poskytnutých v súvislosti s plnením Spotrebiteľskej zmluvy nie je Obchodníkom povinný vyžadovať osobitný súhlas. V prípade neposkytnutia požadovaných osobných údajov nie je možné zabezpečiť splnenie zmluvných povinností vyplývajúcich Obchodníkovi zo Spotrebiteľskej zmluvy. Obchodník spracúva osobné údaje Spotrebiteľov v rozsahu, v akom boli poskytnuté a zaznamenané do Spotrebiteľskej zmluvy. Spotrebiteľ je povinný svoje osobné údaje uvádzať správne a pravdivo a bez zbytočného odkladu informovať Obchodníka o ich zmene. Osobné údaje bude Obchodník spracúvať a archivovať v súlade s osobitnými predpismi počas 10 rokov odo dňa skončenia zmluvného vzťahu.
9.2 Obchodník poskytuje osobné údaje Spotrebiteľa najmä, poskytujúcemu spolupracujúcemu s tretím stranám (iným poskytovateľom Tovarov a služieb) a iným subjektom, ktorým poskytnutie osobných údajov vyplýva Obchodníkovi zo zákona. Obchodník postupuje pri zaobchádzaní s osobnými údajmi Spotrebiteľa v súlade s ustanoveniami nariadenia a platného zákona o ochrane osobných údajov. Spotrebiteľ, ktorého osobné údaje sú spracúvané, má právo od Obchodníka požadovať prístup k osobným údajom, ktoré sa ho týkajú, ako aj právo na opravu, vymazanie alebo obmedzenie spracúvanie týchto údajov. Spotrebiteľ má súčasne právo namietať proti spracúvaniu osobných údajov, ktoré sa ho týkajú a právo na prenosnosť týchto údajov. Detailnú informačnú povinnosť Obchodníka vo vzťahu ochrane osobných údajov Spotrebiteľa si Obchodník plní prostredníctvom webového sídla www.sportrysy.sk „Ochrana osobných údajov“.
9.3 Uzatvorením Spotrebiteľskej zmluvy vzniká medzi Spotrebiteľom a Obchodníkom vzťah, na základe ktorého Obchodník využíva osobné údaje Spotrebiteľa aj na účely oslovovania s marketingovými ponukami Obchodníka. Právnym základom spracúvania osobných údajov je oprávnený záujem podľa čl. 6 ods. 1 písm. f) nariadenia (GDPR) a zákon č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách v platnom znení. Oprávneným záujmom je informovať dotknuté osoby o vlastných podobných Tovaroch a službách Obchodníka. V záujme prispôsobovania marketingových ponúk individuálnym potrebám Spotrebiteľa bude Obchodník na základe histórie objednávok Spotrebiteľa vytvárať personalizované marketingové ponuky. Na vytváranie personalizovaných marketingových ponúk budú využívané aktivity Spotrebiteľa a na webových sídlach (cookies a iné.).
9.4 Po naplnení predmetu Spotrebiteľskej zmluvy zo strany Obchodníka môže byť Spotrebiteľom emailom doručený dotazník, ktorý slúži výlučne na overenie kvality naplnenia predmetu Spotrebiteľskej zmluvy.
10. MIMOSÚDNE RIEŠENIE SPOROV
10.1 Všetky ustanovenia Spotrebiteľskej zmluvy a VOP sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
10.2 Právne vzťahy Spotrebiteľskej zmluvy a VOP výslovne neupravené sa riadia ustanoveniami Občianskeho zákonníka a ostatnými platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Pre právne vzťahy vyplývajúce zo Spotrebiteľskej zmluvy a týchto VOP platí právo Slovenskej republiky aj v prípade, že Spotrebiteľ je cudzinec, zahraničná osoba alebo osoba bez štátnej príslušnosti, ak nie je v Spotrebiteľskej zmluve uvedené inak.
10.3 Všetky spory vzniknuté z právneho vzťahu vzniknutých na základe Spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich so Spotrebiteľskou zmluvou, vrátane sporov o platnosť, výklad a zánik Spotrebiteľskej zmluvy sa Spotrebiteľ a Obchodník pokúsia prednostne riešiť dohodou jej zmluvných strán alebo aj mimosúdnym vyrovnaním na základe zákona č. 420/2004 Z.z. o mediácii a o doplnení niektorých zákonov. Ak k dohode nedôjde, bude spor s konečnou platnosťou rozhodovaným súdom príslušným podľa zákona č. 160/2015 Z. z. Civilného sporového poriadku v znení neskorších právnych predpisov.
10.4 Ak Spotrebiteľská zmluva alebo tieto VOP neustanovujú inak, všetky nároky vyplývajúce z týchto VOP alebo Spotrebiteľskej zmluvy musia byť voči druhej strane uplatnené písomne.
11. DORUČOVANIE PÍSOMNOSTÍ
11.1 Písomnosti sa doručujú osobne, kuriérskou službou, poštou alebo elektronickými prostriedkami (e-mail) na dohodnutú adresu, na adresu sídla druhej zmluvnej strany alebo na adresu, ktorú si zmluvné strany za týmto účelom určia.
11.2 Za osobné doručenie sa považuje osobné prevzatie písomnosti zmluvnou stranou, resp. osobou poverenou zmluvnou stranou na preberanie písomností.
11.3 Písomnosti doručované Spotrebiteľovi sa považujú za doručené okamihom (i) kedy ich Spotrebtieľ obdrží, alebo (ii) okamihom kedy ich odmietne prevziať, alebo (iii) uplynutím 7 dňa po dni od kedy podľa údajov Obchodníka dôjde do dispozičnej sféry vplyvu Spotrebiteľa.
11.4 Písomnosti doručované prostredníctvom e-mailu sa považujú za doručené nasledujúci deň po ich odoslaní, ak nie je preukázaný skorší termín doručenia.
12. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
12.1 V prípade ak Spotrebiteľ nie je spokojný s vybavením svojej reklamácie má možnosť obrátiť sa na všeobecný súd alebo Slovenskú obchodnú inšpekciu so sídlom: Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie P. O. BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava.
12.2 Spotrebiteľská legislatíva sa snaží vzniku súdnych sporov predchádzať. Zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých predpisov priniesol nové možnosti pre Spotrebiteľov riešiť svoj spor s Obchodníkom rýchlo, efektívne, menej formálne a predovšetkým bezplatne, resp. len s minimálnymi nákladmi.
12.3 Orgánom alternatívneho riešenia sporu je aj Slovenská obchodná inšpekcia so sídlom Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie P. O. BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava.
12.4 V rámci predmetného inštitútu alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov (ďalej len aj len ako „ARS“) má Spotrebiteľ právo obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu v prípade, že nie je spokojný s vybavením jeho reklamácie alebo sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva. Ak na túto žiadosť Obchodník do 30 dní od dňa odoslania neodpovie alebo na ňu odpovie zamietavo, Spotrebiteľ sa môže s návrhom na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) obrátiť na príslušný subjekt alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „subjekt“); možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Pred samotným alternatívnym riešením sporu by teda mala predchádzať snaha Spotrebiteľa vyriešiť svoj spor s Obchodníkom priamou komunikáciou, až následne bude možné pristúpiť k alternatívnemu riešeniu. Zoznam subjektov, ktoré sú oprávnené spor alternatívne vyriešiť je dostupný na webovej stránke Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky. Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty alternatívneho riešenia sporov, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má Spotrebiteľ. Na ustanovenia Spotrebiteľskej zmluvy, ktoré zaväzujú Spotrebiteľa podať návrh na vopred určený subjekt alternatívneho riešenia sporov, sa neprihliada.
12.5 Subjekt po preskúmaní návrhu zistí, či môže začať alternatívne konanie alebo návrh odmietne. K odmietnutiu subjekt pristúpi, ak:
a) Spotrebiteľ podá neúplnú žiadosť,
b) subjekt ARS nie je príslušný riešiť spor alebo ide o druh sporu, ktorý oprávnená právnická osoba nemá zapísaný v zozname,
c) vo veci, ktorej sa návrh týka, bolo skôr začaté ARS pred iným subjektom ARS,
d) vo veci už rozhodol súd alebo rozhodcovský súd,
e) vo veci bola uzavretá dohoda o mediácii,
f) ide o neopodstatnený alebo anonymný návrh.
12.6 Okrem toho môže subjekt návrh odmietnuť ak, sa týka sporu nižšej hodnoty ako 20 eur a samostatným dôvodom na odmietnutie môže byť aj nemožnosť riešenia sporu z dôvodu, že by subjekt ARS musel vyvinúť neprimerané úsilie, napríklad právne náročné prípady, ktoré si vyžadujú náročné dokazovanie, ktoré svojou povahou spadajú do rozhodovacej právomoci súdov. O odmietnutí návrhu je subjekt povinný Spotrebiteľa informovať.
12.7 Z uvedeného vyplýva, že hlavným cieľom alternatívneho konania je nájsť kompromisné riešenie pre zúčastnené strany a dopomôcť im k uzavretiu súkromnoprávnej dohody a predchádzať tak prípadnému súdnemu sporu a zvyšovaniu nákladov. Dohoda, ktorá vznikne ako výsledok tohto konania je pre strany sporu záväzná, pričom možnosť strán sporu obrátiť sa v tej istej veci na súd tým nie je dotknutá.
12.8 V prípade, že nie je možné dosiahnuť výsledok alternatívneho konania vo forme uzavretia dohody a subjekt nadobudne, dôvodné podozrenie, že konaním alebo opomenutím Obchodníka boli porušené práva Spotrebiteľa, ukončí konanie vydaním odôvodneného stanoviska, voči ktorému nie je možné podať opravný prostriedok.
12.9 Počas alternatívneho konania môže dôjsť k odloženiu návrhu, ak:
a) začal vo veci konať skôr konať iný orgán,
b) vo veci sa už právoplatne rozhodlo pred všeobecným alebo rozhodcovským súdom,
c) strany sporu neposkytujú potrebnú súčinnosť,
d) Spotrebiteľ sa rozhodol ukončiť svoju účasť v konaní,
e) vec nie je možné postúpiť inému subjektu z dôvodu porušenia zásady nezaujatosti všetkých osôb poverených vedením subjektu v rámci dotknutého subjektu a strany sporu súčasne nevyjadrili písomný súhlas s pokračovaním subjektu týmito osobami.
12.10 Spotrebiteľ môže podať návrh na začatie konania aj prostredníctvom online platformy https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.
12.11 Ustanovenia tohto článku VOP sa nevzťahujú voči Spotrebiteľovi, ktorým je podnikateľ a poskytuje Služby za účelom výkonu podnikateľskej, alebo inej zárobkovej činnosti.
13. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
13.1 Na vzťahy neupravené týmito VOP sa vzťahujú príslušné ustanovenia zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších právnych predpisov, zákona č. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v prípade ak je na jednej strane Spotrebiteľ. V prípade, ak je Spotrebiteľom podnikateľ, tak sa na právne vzťahy medzi Spotrebiteľom ktorým je podnikateľ a Obchodníkom aplikujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
13.2 Orgán dozoru v prípade právnych vzťahov so Spotrebiteľom, ktorý je spotrebiteľom sú príslušné orgány Slovenskej obchodnej inšpekcie - Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie P. O. BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 alebo Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie v Prešove pre Prešovský kraj, so sídlom: Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1, Odbor výkonu dozoru Telefón: 051/7721597 (ďalej len „SOI“). 13.3 Obchodník si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto VOP aj bez predchádzajúceho upozornenia Spotrebiteľa s právnymi účinkami do budúcna (ďalej len „Zmena VOP“). V prípade Zmeny VOP sa riadia právne vzťahy medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom časovou verziou (znením) VOP, ktoré bola platná a účinná v momente odoslania objednávky Spotrebiteľa a táto časová verzia (znenie) VOP je naďalej prístupné na internetovej stránke Obchodníka.
13.4 Neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP je aj reklamačný poriadok.
13.5 Tieto VOP a reklamačný poriadok sú k dispozícií a sú zverejnené na internetovej stránke e-shopu: www.sportrysy.sk.
13.6 V prípade, ak by niektoré z ustanovení týchto VOP bolo alebo sa stalo neplatným, neúčinným alebo nevynútiteľným, nedotýka sa takáto neplatnosť, neúčinnosť alebo nevynútiteľnosť ostatných ustanovení VOP.
13.7 VOP strácajú platnosť a účinnosť dňom nadobudnutia účinnosti a platnosti nových VOP.
13.8 Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 1.7. 2024.