Technika korčuľovania

Technika korčuľovania

Ak sa chystáte obuť si korčule prvý krát, pozrite si našich pár rád ako začať korčulovať na inline chodníku. Základné cvičenia pre začiatočníka, zdokonaľovacie cviky pri prvých jazdách a technika brzdenia. O tom sa dočítate v nasledujúcom článku.

Pred tým ako si prvý krát obujete kolieskové korčule, dobre si skontrolujte stav korčúľ a korčuliarskych chráničov. Prvé jazdy absolvujte na nefrekventovaných, suchých a rovných chodníkoch či parkoviskách bez rušivých momentov a prekážok.

Základné cviky pre začiatočníka

  1. Natrénujte si korčuliarsky postoj - pokrčte kolená a členky a mierne nakloňte trup vpred.
  2. Pridržte sa zábradlia alebo osoby a zaujmite správny korčuliarsky postoj.
  3. V stoji prenášajte váhu z ľavej nohy na pravú nohu – bez zdvíhania korčúľ nad podložku.
  4. V stoji predsúvajte raz ľavú a potom pravú korčuľu a imitujte postavenie pri brzdení.
  5. V stoji zdvíhajte ľavú a pravú korčuľu opatrne tesne nad podložku –  opornú nohu majte stále pokrčenú.
  6. V stoji súčasným odrazom mierne poskočte tesne nad podložku a pokúste sa udržiavať rovnováhu.
  7. V stoji stúpajte bočne do pravej a následne do ľavej strany (za jazdy tento manéver umožňuje spomalenie, zatočenie a zastavenie)

Nácvik odrazu a kĺzania 

  1. Zatlačte pravou korčuľou smerom von a mierne dozadu.
  2. Následne preneste váhu plne na ľavú korčuľu a snažte sa na nej krátku dobu udržať.
  3. Krúživým pohybom premiestnite pravú korčuľu späť do východzieho postavenia a plynulo pokračujte odrazom ľavou korčuľou a preneste váhu plne na pravú korčuľu. V tomto pohybe treba pokračovať opatrne niekoľko krát, pričom je potrebné udržiavať adekvátnu rýchlosť a mať dostatočný priestor pre pomalé zastavenie.

Zdokonaľovacie cvičenia počas jazdy na rovine

  1. Prenášajte váhu z ľavej nohy na pravú nohu – bez zdvíhania korčúľ nad podložku
  2. Predsúvajte raz ľavú a potom pravú korčuľu a imitujte postavenie pri brzdení
  3. Zdvíhajte ľavú a pravú korčuľu opatrne tesne nad podložku pričom oporná noha je stále pokrčená
  4. Súčasným odrazom mierne poskočte tesne nad podložku a pokúste sa udržiavať rovnováhu
  5. Stúpajte bočnými krokmi do pravej strany a zastavte – rovnako následne do ľavej

Zatáčanie

Pre zatočenie vpravo, preneste váhu na vnútornú stranu ľavej korčule a vonkajšiu malíčkovú stranu pravej korčule. Postupne natáčajte chodidlá a boky požadovaným smerom.

Nácvik brzdenia pomocou gumovej brzdy

Brzdenie je základná zručnosť, ktorú by ste mali neustále zdokonaľovať. Na začiatku sa musíte naučiť dobre využívať gumenú brzdu v zadnej časti pravej korčule. Touto brzdou spomalíte a zastavíte. Nie však okamžite, preto predvídajte a v neprehľadných zákrutách a prechodoch radšej spomaľte.

Keď potrebujete znížiť rýchlosť, predsuňte korčuľu s brzdou vpred a postupne priťahujte prsty chodidla smerom hore. Pritom sa opierajte o zadnú korčuľu asi na 60% váhy tela. V tomto stabilnom postavení začne gumená brzda pritláčať na podložku.Týmto spôsobom spomalíte, až kým nakoniec úplne zastavíte. 

Ak ste všetky vyššie uvedené cviky previedli bez väčších problémov, ste pripravený na jazdu na inline chodníku.

 

Prečítajte si tiež:

Ako si vybrať správne kolieskové korčule? 

Základné rozdelenie typov korčulí, druhy koliečok a základné požiadavky na ložiská, rám a papuče nájdete v nasledujúcom článku.

Údržba kolieskových korčulí

O tom, ako svoje korčule dať do bezpečného a jazdyschopného stavu pred sezónou a ako sa pravidelne starať o korčule sa dočítate v nasledujúcom článku.

 

Tím Sportrysy.sk

Decembrový výber

Mohlo by vás zaujímať

8. december 2016

Testovanie - Fatbike na snehu

4. decembra (ak je sneh) už nieje úplnou samozrejmosťou ísť si len tak pojazdiť na obyčajnom bicykli. No dnes tu máme Fatbike! Mal som o ňom len teoretické informácie a povedal som si, že najlepšie bude prevetrať ho osobne a skúsenosti posúvať ďalej. 

Ďalšie články z magazínu

mountain_addiction