Inov-8 Roadclaw 275 - prvá cestná objemová bežecká topánka

Inov-8 Roadclaw 275 - prvá cestná objemová bežecká topánka

Na tieto bežecké topánky sme sa v Sportrysy obzvlášť tešili. Cestné bežecké topánky zamerané na objem sme u Inov-8 doteraz márne hľadali, a tak sme boli plní očakávania. 

Minimalisticky orientovaná obuv je super, ale pri nabehávaní objemu osobne preferujem skôr obuv, ktorá poskytne chodidlu dostatočnú podporu a tlmenie (hlavne na tvrdom povrchu ako je cesta). Preto som neváhala ani chvíľu, keď som dostala možnosť Roadclaw otestovať.

Čo hovorí výrobca

Pri modely Roadclaw Inov-8 vsadil opäť na prepracovaný grip podrážky. Ten je z ich pohľadu aj na ceste jedným z najzásadnejších parametrov, pretože nie vždy bežíte po krásnom “vyžehlenom” asfalte, ale na väčšine ciest, či chceme, alebo nie, sa zub času už podpísal. Podrážka má hrubý dezén a skladá sa z troch rôzne tvrdých zmesí: časť pod pätou je najodolnejšia na oder, odrazová časť je naopak najmäkšia pre dokonalý kontakt a stredová časť je najmenej zaťažovaná, a preto má strednú hustotu pryže. Medzipodošva sa skladá taktiež z dvoch rôzne tvrdých častí: spodná časť má vyššiu tvrdosť, aby mohla poskytnúť dobrú tvarovú stálosť. Vrchná časť je naopak mäkšia, aby ponúkla vyšší komfort a úroveň tlmenia. Hladinu komfortu a tlmenia naviac navyšuje 6 mm vysoká vložená výstelka. Zvršok topánok je bez švov a spojov, opätok je mäkký a citlivý k achilovkám.

Naše skúsenosti

Mojím hlavným tréningovým teritóriom sú hlavne parky a polospevnené cesty, teda zo 70% tvrdý povrch. Osobne som vždy inklinovala skôr k minimalistickej obuvi, a keďže mám širšiu nohu, jednotkou pre mňa boli Inov-8 Ultra Race 270. Skvele mi sedia na nohe, prsty majú dostatočnú voľnosť - nie sú nijak stlačené či obmedzované šírkou topánky. Začiatkom tohtoročnej sezóny som sa rozhodla zlepšiť svoju výkonnosť v rýchlosti a objeme tréningov, nato som bola prinútená siahnuť po objemnejších topánkach, určených na spevnené cesty.  Samozrejme, toto rozhodnutie bolo aj z ekonomických dôvodov, pretože Race Ultra majú mäkšiu podrážku ako klasické objemovky a nechcela som ich za pár mesiacov hodiť zodrané do koša.

Roadclaw sú ľahké a veľmi dynamické. V porovnaní s Race Ultra 270 na prvé vyskúšanie cítite, že podrážka je oveľa mäkšia, odpruženejšia, že poskytuje nohe väčšiu podporu (výška tlmenia / medzipodošvy pod pätou je 24mm). Roadclaw sú oproti Race Ultra v špičke mierne užšie, a hlavne veľkostne sa líšia oproti Race Ultra cca o pol čísla. V mojom prípade: Race Ultra mám veľ. 7, Roadclaw potrebujem 7,5.  

Podrážka Roadclaw nie je zďaleka tak hladká, ako u typických cestných modeloch. V porovnaní s ostatnými modelmi Inov-8 určenými do terénu je ale výrazne tvrdšia a naznačuje tak dlhú životnosť. Čo na Roadclaw veľmi oceňujem je, že sa do medzier na podrážke nedostávajú kamienky, lístie či blato a aj po daždi sa vďaka dezénu vôbec nešmýkalo. Podrážka má naozaj vynikajúcu priľnavosť a topánka je tak výborne použiteľná od asfaltu až po ľahký terén, ktorý by bol pre klasickú, cestnú topánku možno problém.

Zvršok topánky je z príjemne priedušnej strečovej sieťoviny. To som ocenila hlavne v teplejších dňoch, keď sa noha v topánke nepotila, ale príjemne odvetrávala, doslova bolo cítiť, ako vzduch prúdi okolo špičky.

Stručné zhrnutie

Inov-8 Roadclaw sú veľmi pohodlné objemové bežecké topánky. Sú ideálne na cestu a na čoraz modernejší city trail (kombinácia povrchov). Topánku ocenia hlavne skúsenejší bežci, ktorí dopadajú na stred chodidla a hľadajú vhodnú tréningovú variantu na behanie objemov na tvrdom povrchu.

Sabína Smejkalová
Sportrysy team

 

Decembrový výber

Mohlo by vás zaujímať

8. december 2016

Testovanie - Fatbike na snehu

4. decembra (ak je sneh) už nieje úplnou samozrejmosťou ísť si len tak pojazdiť na obyčajnom bicykli. No dnes tu máme Fatbike! Mal som o ňom len teoretické informácie a povedal som si, že najlepšie bude prevetrať ho osobne a skúsenosti posúvať ďalej. 

Ďalšie články z magazínu

mountain_addiction