Inov-8 Roadclaw 275 - prvá cestná objemová bežecká topánka

Inov-8 Roadclaw 275 - prvá cestná objemová bežecká topánka

Na tieto bežecké topánky sme sa v Sportrysy obzvlášť tešili. Cestné bežecké topánky zamerané na objem sme u Inov-8 doteraz márne hľadali, a tak sme boli plní očakávania. 

Minimalisticky orientovaná obuv je super, ale pri nabehávaní objemu osobne preferujem skôr obuv, ktorá poskytne chodidlu dostatočnú podporu a tlmenie (hlavne na tvrdom povrchu ako je cesta). Preto som neváhala ani chvíľu, keď som dostala možnosť Roadclaw otestovať.

Čo hovorí výrobca

Pri modely Roadclaw Inov-8 vsadil opäť na prepracovaný grip podrážky. Ten je z ich pohľadu aj na ceste jedným z najzásadnejších parametrov, pretože nie vždy bežíte po krásnom “vyžehlenom” asfalte, ale na väčšine ciest, či chceme, alebo nie, sa zub času už podpísal. Podrážka má hrubý dezén a skladá sa z troch rôzne tvrdých zmesí: časť pod pätou je najodolnejšia na oder, odrazová časť je naopak najmäkšia pre dokonalý kontakt a stredová časť je najmenej zaťažovaná, a preto má strednú hustotu pryže. Medzipodošva sa skladá taktiež z dvoch rôzne tvrdých častí: spodná časť má vyššiu tvrdosť, aby mohla poskytnúť dobrú tvarovú stálosť. Vrchná časť je naopak mäkšia, aby ponúkla vyšší komfort a úroveň tlmenia. Hladinu komfortu a tlmenia naviac navyšuje 6 mm vysoká vložená výstelka. Zvršok topánok je bez švov a spojov, opätok je mäkký a citlivý k achilovkám.

Naše skúsenosti

Mojím hlavným tréningovým teritóriom sú hlavne parky a polospevnené cesty, teda zo 70% tvrdý povrch. Osobne som vždy inklinovala skôr k minimalistickej obuvi, a keďže mám širšiu nohu, jednotkou pre mňa boli Inov-8 Ultra Race 270. Skvele mi sedia na nohe, prsty majú dostatočnú voľnosť - nie sú nijak stlačené či obmedzované šírkou topánky. Začiatkom tohtoročnej sezóny som sa rozhodla zlepšiť svoju výkonnosť v rýchlosti a objeme tréningov, nato som bola prinútená siahnuť po objemnejších topánkach, určených na spevnené cesty.  Samozrejme, toto rozhodnutie bolo aj z ekonomických dôvodov, pretože Race Ultra majú mäkšiu podrážku ako klasické objemovky a nechcela som ich za pár mesiacov hodiť zodrané do koša.

Roadclaw sú ľahké a veľmi dynamické. V porovnaní s Race Ultra 270 na prvé vyskúšanie cítite, že podrážka je oveľa mäkšia, odpruženejšia, že poskytuje nohe väčšiu podporu (výška tlmenia / medzipodošvy pod pätou je 24mm). Roadclaw sú oproti Race Ultra v špičke mierne užšie, a hlavne veľkostne sa líšia oproti Race Ultra cca o pol čísla. V mojom prípade: Race Ultra mám veľ. 7, Roadclaw potrebujem 7,5.  

Podrážka Roadclaw nie je zďaleka tak hladká, ako u typických cestných modeloch. V porovnaní s ostatnými modelmi Inov-8 určenými do terénu je ale výrazne tvrdšia a naznačuje tak dlhú životnosť. Čo na Roadclaw veľmi oceňujem je, že sa do medzier na podrážke nedostávajú kamienky, lístie či blato a aj po daždi sa vďaka dezénu vôbec nešmýkalo. Podrážka má naozaj vynikajúcu priľnavosť a topánka je tak výborne použiteľná od asfaltu až po ľahký terén, ktorý by bol pre klasickú, cestnú topánku možno problém.

Zvršok topánky je z príjemne priedušnej strečovej sieťoviny. To som ocenila hlavne v teplejších dňoch, keď sa noha v topánke nepotila, ale príjemne odvetrávala, doslova bolo cítiť, ako vzduch prúdi okolo špičky.

Stručné zhrnutie

Inov-8 Roadclaw sú veľmi pohodlné objemové bežecké topánky. Sú ideálne na cestu a na čoraz modernejší city trail (kombinácia povrchov). Topánku ocenia hlavne skúsenejší bežci, ktorí dopadajú na stred chodidla a hľadajú vhodnú tréningovú variantu na behanie objemov na tvrdom povrchu.

Sabína Smejkalová
Sportrysy team

 

Septembrový výber

Mohlo by vás zaujímať

19. september 2017

Ponuka bicyklov Cube 2018

Časť modelovej kolekcie bicyklov značky Cube 2018 je už na našom sklade. V článku Vám predstavíme prvé štyri modely.

Ďalšie články z magazínu