Obchodné podmienky

1.Úvodné ustanovenia 

 1.1. Predávajúci je obchodná spoločnosť RYSY GROUP. s. r. o., Nám. svätého Egídia 77, 058 01 Poprad, IČO: 36 458 074, DIČ: 202 00 17 934, IČ DPH: SK202 00 17 934 (ďalej primerane len "predávajúci" alebo „RYSY GROUP s.r.o.“). Spoločnosť RYSY GROUP s.r.o. prostredníctvom tretej osoby prevádzkuje nákupný web portál/web shop na stránke www.sportrysy.sk (ďalej primerane aj „nákupný portál“).

Kontaktné údaje predávajúceho:

  • e-mail: eshop@sportrysy.sk
  • telefón a fax: 052/772 32 52
  • mobil: 0905 298 243 alebo 0902 620 700

Vybavovanie objednávok a informácií: pondelok – piatok od 09:00 – 17:00 hod. okrem dní pracovného pokoja a sviatkov.

Tieto údaje môžu byť kedykoľvek pozmenené alebo aktualizované na www.sportrysy.sk.

1.2 Spotrebiteľ je osoba (ďalej „spotrebiteľ“ alebo „kupujúci“), ktorá má možnosť prezerať si tovar na stránke nákupného portálu. Spotrebiteľ má možnosť si po dôkladnom naštudovaní vlastností tovaru a akceptovania týchto obchodných podmienok záväzne objednať vybraný tovar a zaplatiť za neho kúpnu cenu.

 1.3. Zmluva uzatvorená na diaľku je zmluva medzi predávajúcim a spotrebiteľom (kupujúcim) dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a spotrebiteľa, najmä využitím webového sídla, elektronickej pošty, telefónu, faxu, onlinechatu (prípadne adresného listu či ponukového katalógu). Uzatvorením zmluvy na diaľku sa rozumie záväzná objednávka s povinnosťou platby.

2. Objednávanie tovaru

 2.1. Kúpa tovaru sa realizuje formou vystavenia a odoslania objednávky spotrebiteľom v nákupnom portáli predávajúceho. Spotrebiteľ má možnosť riadne sa oboznámiť s hlavnými vlastnosťami tovaru (popis tovaru), prípadne doplnkovými službami tovaru (tovar prispôsobený alebo namontovaný na mieru) ešte pred kúpou. Prípadné doplnkové informácie o vlastnostiach tovaru poskytneme prostredníctvom e-mailu, telefónu alebo onlinechatu.

2.2. Objednávku je spotrebiteľ oprávnený vykonať bez registrácie.

Odoslaním objednávky s povinnosťou platby spotrebiteľ a predávajúci uzatvorili zmluvu na diaľku.

Objednávka je riadne odoslaná, ak obsahuje všetky požadované údaje - názov objednávaného tovaru, jeho množstvo, cenu s DPH, dodaciu, fakturačnú adresu,meno a priezvisko a e-mailový a telefonický kontakt na spotrebiteľa.

Po vykonaní objednávky obdrží spotrebiteľ e-mail o prijatí objednávky, ktoré slúži ako potvrdenie uzavretia zmluvy na diaľku.

V prípade problémov s objednávkou bude predávajúci spotrebiteľa bezodkladne informovať.

3. Cena, platobné podmienky, prepravné podmienky, produkt

 3.1. Cena produktu je stanovená cenníkom predávajúceho. Všetky ceny v internetovom obchode sú uvádzané vrátane DPH 20%. 

 3.2. Spotrebiteľ má možnosť uhradiť za objednaný tovar:

Spôsob platby za tovar Cena pri nákupe do 100,- € Cena pri nákupe nad 100,- € Popis
v hotovosti - - pri osobnom prevzatí tovaru v predajniach v Poprade a Prešove
platobnou kartou - - pri osobnom prevzatí tovaru na odbernom mieste v Bratislave
dobierkou do SR 0,5 € - peniaze preberá kuriér alebo poštový doručovateľ
dobierkou do ČR 1€ 1€ peniaze preberá kuriér, neplatí pre Slovenskú poštu
okamžitou platbou - - okamžitý online prevod TrustPay prostredníctvom internet bankingu na území SR 
platba kartou online - - Platba vopred platobnou kartou online (VISA, MasterCard a Maestro)
prevodom/vkladom - -

na účet predávajúceho

 

V prípade, ak si spotrebiteľ zvoli spôsob platby prevodom na účet predávajúceho je kúpna cena ním vybraného tovaru splatná najneskôr do 5 dní odo dňa prijatia záväznej objednávky s povinnosťou platby. Kúpna cena podľa vyššie uvedeného sa považuje za zaplatenú dňom pripísania peňažných prostriedkov na účet predávajúceho. V prípade ak ani do 7 pracovných dní odo dňa prijatia záväznej objednávky s povinnosťou platby nie je kúpna cena tovaru zaplatená kúpna zmluva sa bez ďalšieho ruší. Na vylúčenie akýchkoľvek pochybností sa táto podmienka považuje za rozväzovaciu podmienku v kúpnej zmluve. V prípade ak kúpna cena nebude uhradená v lehote podľa predchádzajúcej vety je predávajúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť. Doručením odstúpenia od zmluvy spotrebiteľovi sa kúpna zmluva od počiatku zrušuje.

Objednávky odosielané do Českej Republiky: máte možnosť platiť v českých korunách. Môžete si zvoliť platbu na bankový účet alebo platbu dobierkou. Po uskutočnení objednávky budete informovaný prostredníctvom e-mailu spolu s údajmi k platbe a presnej sume v CZK prepočítanej aktuálnym kurzom NBS zo dňa uskutočnenia objednávky. Prepočet kurzu tiež môžte sledovať v zákazníckej zóne.

Objednávky odosielané do zahraničia: takéto objednávky sú realizované výlučne po úhrade vopred na bankový účet predávajúceho (v eurách).

 3.3. Pri preberaní tovaru platí spotrebiteľ cenu za tovar + poštovné a balné a prípadne cenu za poskytnutie služby kúpy na dobierku, resp. manipulačný poplatok.

 3.4. Spôsob doručenia je spotrebiteľ oprávnený  zvoliť si sám a to prostredníctvom formulára objednávky v e-shope alebo pri inom spôsobe komunikácie. Spotrebiteľ je oprávnený zvoliť si jeden z nasledovných spôsobov dopravy: 

Spôsob doručenia tovaru na území SR Cena pri nákupe do 100,- € Cena pri nákupe nad 100,- €
osobný odber 1,5 € -
kuriér UPS 3,0 € -
nadlimitná doprava UPS (bicykle) 6,50  6,50 
Slovenská pošta 3,5 € -

V prípade osobného odberu sa zákazník zaväzuje tovar prevziať a zaplatiť za neho kúpnu cenu v lehote 5-tich dní na odbernom mieste, ktoré si zvolil v objednávke. Predávajúci si vyhradzuje právo zaúčtovať manipulačný poplatok vo výške 1,5 eur za odoslanie tovaru do miesta osobného odberu. Ak zákazník uhradil platbu za tovar vopred na bankový účet predávajúceho, tovar mu bude uskladnený do doby prevzatia.

Pri doručení kuriérom (zasielateľskou službou) je cena kalkulovaná podľa cenníka spoločnosti Slovak Parcel Service, s. r. o. (autorizovaný partner UPS), Ulica SNP, 013 24 Strečno alebo GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o., Lieskovská cesta 13, 962 21 Lieskovec (mimo územia SR a ČR).

Pri doručení prostredníctvom Slovenskej pošty je cena kalkulovaná podľa cenníka spoločnosti Slovenská pošta a. s., Partizánska cesta č. 9, 975 99 Banská Bystrica.

Spôsob doručenia tovaru

zahraničným zákazníkom

Cena pri nákupe do 100,- € Cena pri nákupe nad 100,- €
osobný odber na území SR 1,5 € -
kuriér UPS do ČR 6,5 € 6,5 €
kuriér UPS do zahraničia individuálne podľa cenníka individuálne podľa cenníka
 

Do Českej republiky je cena dopravy kalkulovaná podľa cenníka spoločnosti Slovak Parcel Service, s. r. o. (autorizovaný partner UPS), Ulica SNP, 013 24 Strečno.

Do zahraničia doručujeme tovar prostredníctvom kuriérskej služby Slovak Parcel Service, s.r.o.

Poštovné do zahraničia v  s DPH 20% (Postal cost with Tax 20%):

  < 2 kg  < 3 kg < 5 kg  < 10 kg
Zóna HU 6,00 6,25 8,00 8,25
Zóna AT 6,75 8,75 11,75 12,00
Zóna DE 9,25 11,75 15,25 15,50
Zóna PL, RO, SI, HR 14,00 14,25 18,00 22,50
Zóna BE, NL, LU 24,50 24,75 31,75 36,75
Zóna IT, FR, GB 28,00 28,25 35,75 40,25
Zóna IE, ES, PT 42,50 42,75 54,50 59,50

HU - Maďarsko (Hungary), AT - Rakúsko (Austria), DE - Nemecko (Germeny), PLPoľsko (Poland), RO - Rumunsko (Romania), SISlovinsko (Slovenia), HR - Chorvátsko (Croatia), BE - Belgicko (Belgium), NL -  Holandsko (Netherlands), LU -  Luxembursko (Luxemburg), ITTaliansko (Italy), FR - Francúzsko (France), GB - Veľká Británia (United Kingdom), IE - Írsko (Ireland), ES - Španielsko (Spain), PT - Portugalsko (Portugal), 

Pri odosielaní tovaru do zahraničia ( s výnimkou ČR) nie je možné zaplatiť kúpnu cenu tovaru na dobierku. Kúpna cena je splatná do 5 dní odo dňa prijatia záväznej objednávky s povinnosťou platby. 

Najlacnejší bežný spôsob doručenia je doručenie tovaru prostredníctvom UPS.

3.5 Tovar ponúkaný na internetovom portáli www.sportrysy.sk pochádza zo skladov predajní Sportrysy.sk a môže byť vyskúšaný a obal môže niesť známky opotrebenia.

4. Dodacie lehoty

 4.1. Termín dodania tovaru závisí od druhu objednaného tovaru. Vo všeobecnosti je však termín dodávky alebo odberu tovaru od 2 do 5 pracovných dní, najneskôr do 14 dní odo dňa jeho záväzného objednania. Ak sa účastníci nedohodli inak, predávajúci je povinný dodať vec spotrebiteľovi najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy.

4.2. V prípade ak predávajúci nesplní svoj záväzok dodať tovar v lehote do 30 dní odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy (potvrdenia záväznej objednávky s povinnosťou platby) má spotrebiteľ právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.

4.3. Ak predávajúci nesplní svoj záväzok dodať vec v lehote podľa bodu 4.2 a nedodá tovar ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej mu kupujúcim, má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť.

4.4 Ak je vzhľadom na všetky okolnosti zrejmé alebo ak pred uzavretím zmluvy kupujúci predávajúceho výslovne informoval o tom, že dodanie tovaru v určenej lehote alebo v určený deň je pre kupujúceho osobitne dôležité, a predávajúci tovar v tejto lehote nedodal, kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty na dodanie veci.

4.5 Ak kupujúci odstúpi od zmluvy podľa bodu 4.3 alebo bodu 4.4, predávajúci je povinný bezodkladne vrátiť kupujúcemu všetky plnenia prijaté na základe zmluvy.  

4.6 Riziko straty alebo poškodenia tovaru prechádza na Vás ako kupujúceho vo chvíli, keď Vy alebo Vami určená tretia osoba výnimkou prepravcu prevezme tovar do fyzickej držby. Bez toho, aby boli dotknuté Vaše práva voči prepravcovi, však riziko straty alebo poškodenia tovaru prechádza na Vás odovzdaním tovaru prepravcovi, ak prepravcu poveríte prepravou Vy osobne v prípade ak Vám možnosť prepravy neponúkol predávajúci.

5. Výmena, vrátenie tovaru a odstúpenie od zmluvy 

 5.1. Právo na odstúpenie od zmluvy

5.1.1 Máte právo odstúpiť od zmluvy uzatvorenej na diaľku bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa: 

a) keď Vy alebo Vami určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete tovar alebo ak sa:

b) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,

c) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,

d) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.

Lehota na odstúpenie od zmluvy uzatvorenej na diaľku (kúpnej zmluvy/ potvrdenia záväznej objednávky s povinnosťou platby) sa považuje za zachovanú v prípade ak bolo odstúpenie od zmluvy odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa pís. a) až d) tohto bodu.

Právo na odstúpenie od  zmluvy uzatvorenej na diaľku ste oprávnený uplatniť jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou, faxom alebo e-mailom) na adrese RYSY GROUP. s. r. o., Nám. svätého Egídia 77, 058 01 Poprad, email eshop@sportrysy.sk, telefón a fax predávajúceho 0905298243; alebo ste na tento účel oprávnený využiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý sme Vám odovzdali alebo zaslali súčasne pri prevzatí tovaru.

5.1.2 Ak dodaný tovar nemá vlastnosti, o ktoré prejavil spotrebiteľ záujem a ktoré sa zhodujú s popisom poskytnutým predávajúcim, náklady na jeho vrátenie a dodanie tovaru, ktorý zodpovedá zmluve, ako aj všetky kupujúcim účelne vynaložené náklady v súvislosti s tým znáša predávajúci. 

 5.2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy

Po uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby budú Vám ako spotrebiteľovi (kupujúcemu) vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

Platba za zakúpený tovar Vám bude uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na adresu predávajúceho alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr.

Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na našu adresu alebo odovzdajte na vybraných odberných miestach najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.

Priame náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ. A to aj v prípade, ak tovar vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom Slovenskej pošty. Predpokladaný odhad takýchto nákladov je 10,- € (kuriér GLS).

V prípade, že prevzatý tovar nevyhovuje kvalitatívne alebo sa nezhoduje s tovarom, ktorý spotrebiteľ objednal, predávajúci zabezpečí jeho vyzdvihnutie na náklady predávajúceho, a to najneskôr do ukončenia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

Spotrebiteľ zodpovedá iba za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. 

(Ustanovujú sa povinnosti spotrebiteľa v prípade odstúpenia od zmluvy, najmä jeho povinnosť vrátiť tovar najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy predávajúcemu a zodpovednosť za nadmerné opotrebenie tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho používaním. Spotrebiteľ musí mať možnosť po doručení tovaru odskúšať jeho funkčnosť, nemôže však tovar používať. V prípade ak hodlá od zmluvy odstúpiť alebo ak hodlá tovar vymeniť za inú veľkosť. Na účely zistenia povahy, charakteristík a funkčnosti tovaru by mal spotrebiteľ s tovarom manipulovať a skontrolovať ho len takým spôsobom, akým by mu to bolo umožnené v „kamennom“ obchode. Od spotrebiteľa sa vyžaduje, aby počas lehoty na odstúpenie od zmluvy s tovarom manipuloval a kontroloval ho s náležitou starostlivosťou, napríklad zakúpené oblečenie by mal spotrebiteľ len vyskúšať, ale nemal by ho nosiť, čo prezumuje povinnosť vrátiť tento tovar s pôvodnými visačkami či inými ochrannými alebo identifikačnými prostriedkami.)

Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:

a) poskytnutie služby, ktorá je súčasťou tovaru (montáž), ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,

b) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,

c) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,

d) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,

 5.5. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku (odstúpiť od zmluvy) alebo jej časť, ak:

a) objednaný tovar sa nevyrába alebo sa prestal vyrábať,

b) zmenila sa cena dodávateľa produktu,

c) vystavená cena produktu bola chybná.

d) tovar nebol skladom

5.6 Právo na výmenu tovaru

5.6.1    Kupujúci má právo požadovať výmenu dodaného tovar za inej veľkosti, v prípade ak ho má Predávajúci k dispozícii. Toto právo má však Kupujúci len za podmienky, že nezaobchádzal s tovarom, nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Kupujúci je oprávnený toto právo uplatniť bezplatne najneskôr však v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, a to tak, že oznámi Predávajúcemu, že hodlá vymeniť dodaný tovar za tovar inej veľkosti, pričom uvedenie požadovanú veľkosť a zašle späť dodaný tovar Predávajúcemu na svoje náklady (Kupujúci je povinný znášať len priame náklady vrátenia tovaru). Za účelom uplatnenia tohto práva je oprávnený využiť formulár na odstúpenie od zmluvy/ výmenu tovaru. 

5.6.2    Kupujúci má právo aj na opätovnú výmenu tovaru z dôvodu zmeny veľkosti, toto právo je Kupujúci oprávnený využiť najneskôr v lehote 14 dní odo dňa prevzatia už raz vymeneného tovaru a to len za podmienky, že Kupujúci nezaobchádzal s tovarom, nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. V prípade ak budete Kupujúci žiadať opätovnú výmenu tovaru, bude Kupujúci povinný v tomto prípade znášať všetky náklady s tým spojené, teda tak priame náklady vrátenia tovaru, ktorý hodlá vymeniť ako aj náklady opätovného zaslania tovaru požadovanej veľkosti. V prípade opätovnej výmeny tovaru bude tovar zaslaný Kupujúcemu ako prijímateľovi zásielky na jeho náklady. (predpokladaný odhad takýchto nákladov 3 Eura)

5.6.3    V prípade ak Predávajúci nebude mať požadovanú veľkosť tovaru k dispozícii, o čom sa zaväzuje Predávajúci Kupujúceho bezodkladne informovať bude Predávajúci oprávnený odstúpiť od zmluvy. Zákonná 14 dňová lehota na odstúpenie od zmluvy začína Kupujúcemu v tomto prípade plynúť odo dňa keď Predávajúci oznámil Kupujúcemu, že požadovanú veľkosť tovaru nemá k dispozícii. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od Zmluvy za podmienok uvedených v bode 5.1.1 týchto podmienok. V prípade ak Kupujúci uplatní právo na odstúpenie od Zmluvy je povinný zároveň predávajúcemu oznámiť číslo účtu na, ktoré žiada spätne poukázať kúpnu cenu tovaru. 

5.7 Orgánom dohľadu nad poskytovaním predajom tovaru/ poskytovaním služieb predávajúcim a ochranou spotrebiteľa je Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Bratislave, Prievozská 32, 827 99 Bratislava. Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj: Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1  

6.  Anjelské centy

Pri objednávke na www.sportrysy.sk máte možnosť zaokrúhliť sumu Vašej objednávky podľa predvoleného nastavenia alebo napísať vlastnú sumu, ktorou chcete prispieť na konto Dobrého anjela. Ak tak v objednávke urobíte, sumu ktorou ste prispeli ( Anjelské centy) pošleme v plnej výške na konto Dobrého anjela. Na faktúre aj v objednávke uvádzame Anjelske ceny ako samostatnú položku, aby ste mali prehľad akou sumou ste prispeli. Po odoslaní objednávky s príspevkom Anjelské centy Vám spolu s rekapituláciou objednávky zašleme prihlasovacie údaje. Na stránke dobryanjel.sk si tak môžete overiť, že Váš príspevok sme odviedli na účet Dobrého anjela. Vyzbierané príspevky zašleme do posledného centu neziskovej organizácii Dobrý anjel hromadne 1x mesačne, a to do 10. dňa nasledujúceho mesiaca.  V prípade, ak ste už za objednávku zaplatili vopred alebo prebrali osobne, alebo na dobierku, a rozhodnete sa tovar vrátiť, sumu, ktorou ste prispeli za dobrého anjela štandardne nevraciame, pretože už bola prevedená na účet Dobrého anjela.

Na účet Dobrého anjela rovnako prispievame aj my. Každý mesiac odvedieme na ich konto rovnakú sumu, aká sa vyzbierala od našich zákazníkov. Teda, každý príspevok zdvojnásobíme. 

Pre prípad, že by suma všetkých Anjelských centov od Vás, našich zákazníkov, nepresiahla 100 Eur, mesačný príspevok od nás sportrysy.sk, bude minimálne 100 Eur. 

7. Záruka, reklamačné podmienky a reklamačný poriadok 

 7.1. Ustanovenia tohto bodu sa nevzťahujú na kupujúceho, ktorý nakupuje tovar za účelom podnikania a nie za účelom osobnej spotreby fyzických osôb. Zodpovednosť za vady tovaru sa v tomto prípade riadi ustanoveniami §422 a nasl. Obchodného zákonníka. Predávajúci vybavuje spotrebiteľské reklamácie v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 250/2007 Z.z. v platnom znení, Občianskym zákonníkom SR a platnými inými relevantnými právnymi predpismi. 

 7.2. Pri všetkých tovaroch kupovaných na základe občianskoprávnych vzťahov je záručná doba v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky štandardne 24 mesiacov, ak právne predpisy SR neustanovujú kratšiu dobu pre určité druhy tovaru. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. 

 7.3. Trvanie záručnej doby vyplýva z právnych predpisov Slovenskej republiky, ak nie je v záručnom liste uvedené inak záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. Záručnú dobu nemožno skrátiť a taktiež ju zamieňať so životnosťou tovaru. Za vadu veci sa považuje neexistencia takej vlastnosti veci, ktorá sa u veci určitého druhu a veku všeobecne predpokladá a v dôsledku ktorej je možnosť využitia veci podstatne znížená (napr. batérie).  V tomto prípade záruka kupujúcemu zabezpečuje, že môže vec kedykoľvek v záručnej dobe použiť, avšak len po dobu, ktorá vyplýva z povahy veci alebo technickej normy alebo ktorá je na nej vyznačená ako doba životnosti (funkcie).

 7.4. Záruka sa nevzťahuje na vady a poškodenia vzniknuté: v súvislosti s bežným opotrebením, konaním kupujúceho alebo tretej osoby po prevzatí tovaru kupujúcim, neodborným, nešetrným zaobchádzaním, nadmernou záťažou, mechanickým poškodením alebo opotrebovaním, použitím tovaru v rozpore s jeho návodom alebo účelom použitia alebo nedodržaním pravidiel používania, údržby alebo skladovania, neodbornou alebo nesprávnou montážou či inštaláciou alebo uskladnením, v dôsledku nevykonania pravidelnej údržby a servisných prehliadok (ak sú určené podľa používateľského manuálu) pre tovar kategórie lyže, kolieskové korčule a bicykle.

 7.5. Kupujúcemu zaniká záruka aj v prípade ak je odstránená plomba z tovaru alebo ak bude vykonaný zásah do tovaru. 

 7.6. Kupujúci môže uplatniť reklamáciu, podať sťažnosť alebo iný podnet:

  • osobne v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho - predajni SPORTRYSY na území celej SR predložením tovaru a dokladu o kúpe. Tovar nie je možné reklamovať na odberných miestach, ktoré nie sú prevádzkarňami predávajúceho - predajňami SPORTRYSY (Yak&Rysy).
  • odoslaním tovaru spolu s ďalšími požadovanými dokumentmi (najmä doklad o kúpe) na reklamačné oddelenie RYSY GROUP s.r.o., Nám. sv. Egídia 77, 058 01 Poprad. 

 7.7. K reklamovanému tovaru priloží kupujúci čitateľný originál alebo kópiu dokladu o kúpe tovaru a podrobne uvedie popis vady a spôsob akým sa vada navonok prejavuje. Na to môžete využiť reklamačný formulár. Tovar má byť doručený v čistom stave a s príslušenstvom dodávaným s tovarom. 

 7.8. Predávajúci pri uplatnení reklamácie vydá spotrebiteľovi potvrdenie. Posúdenie reklamácie bez predloženia tovaru nie je možné. Všetky informácie o priebehu reklamačného konania kupujúci získa na adrese reklamacie@sportrysy.sk.

 7.9. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci. 

 7.10. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu niektorým so spôsobov uvedených v bode 6.9 a vydať o vybavení reklamácie písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie v súlade so zákonom o ochrane spotrebiteľa a právnymi predpismi. Kupujúci berie na vedomie a súhlasí, že doklad o uplatnení reklamácie a vybavení reklamácie bude doručený kupujúcemu v súlade s právnymi predpismi. Po ukončení reklamačného konania, ako aj na základe výzvy kupujúceho je kupujúci povinný v lehote 30 dní si prevziať od predávajúceho reklamovaný tovar, ak reklamácia bola vybavená formou opravy, zľavy, výmenou tovaru (nový tovar) alebo zamietnutím reklamácie. 

 7.11. Predávajúci si vyhradzuje právo účtovať skladné 1 € s DPH denne za neprevzatý tovar po uplynutí 30 – dňovej lehoty, v prípade ak o tom, že je tovar pripravený na prevzatie spotrebiteľom výslovne spotrebiteľa informoval. 

 7.12. Kupujúci môže podať sťažnosť alebo iný podnet na adrese sídla spoločnosti RYSY GROUP s.r.o., Nám. sv. Egídia 77, 058 01 Poprad.

7.13. Alternatívne riešenie sporov 
V prípade nespokojnosti so spôsobom vybavenia reklamácie predávajúcim, má kupujúci právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na uvedenú žiadosť kupujúceho odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, má kupujúci právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. orgánu na príslušnému na alternatívne riešenie sporov. V Slovenskej republike je príslušným orgánom Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva SR. Zákazník môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

8. Vernostný program

 8.1. Kupujúci alebo akýkoľvek iný návštevník webovej stránky www.sportrysy.sk sa môže dobrovoľne zaregistvorať do vernostného programu predávajúceho. Registráciou získa nasledujúce výhody:

  • Zľava z nákupu, ktorú si môžete zvýšiť. 
  • Prehľad o novinkách a akciách. 
  • Príležitostné benefity len pre stálych zákazníkov.

 8.2. Členstvom vo vernostnom programe vzniká nárok na poskytnutie zľavy na nezlacnený tovar vo výške:

  • 8% – na nezlacnený tovar v kamenných predajniach po predložení karty zákazníka a prepočítaná automaticky na nezlacnený tovar na e-shope www.sportrysy.sk;
  • 10% – po dosiahnutí objemu nákupov nad 1700,- eur počas kalendárneho roka;
  • 12% – po dosiahnutí objemu nákupov nad 2300,- eur počas kalendárneho roka.

 8.3. Členom vernostného klubu sa zákazník môže stať vyplnením registračného formulára na všetkých predajniach Sportrysy a registráciou v internetovom obchode www.sportrysy.sk prostredníctvom elektronického registračného formulára a aktiváciou linku v potvrdzujúcom e-maily.

Pre účasť na reklamných a súťažných aktivitách predávajúceho je nevyhnutné, aby sa spotrebiteľ zaregistroval na www.sportrysy.sk v registračnej časti portálu. Registráciu spotrebiteľa je možné vykonať pred výberom tovaru. 

Každý zákazník má možnosť zvoliť si, či pri registrácii udeľuje spoločnosti Rysy Group, s. r. o. v zmysle §11 zákona 122/2013 Z. z. súhlas so spracovaním jeho osobných údajov v rozsahu titul, meno, priezvisko, adresa trvalého pobytu, telefónne číslo a e-mail na účely priameho marketingu reklamnej a propagačnej činnosti. Oslovovanie na základe udeleného súhlasu sa bude uskutočňovať korešpondenčnou formou v listinnej podobe, elektronickou poštou, telefónom alebo prostredníctvom sms. Platnosť tohto súhlasu je 5 rokov odo dňa jeho udelenia.

Registráciou dáva zákazník súhlas so spracovaním osobných údajov (Zákon č. 122/2013, §4 ods. 3m písm. d) a zasielaním informácií o aktuálnych akciách v sieti predajní Sportrysy alebo internetovom obchode www.sportrysy.sk, a to prostredníctvom e-mailu alebo pošty.

 8.4 Členstvo je neprenosné (platí pre registrovanú osobu a jej najbližších rodinných príslušníkov).

 8.5 Členstvom vzniká nárok na poskytnutie 8% zľavy na nezlacnený tovar. Táto zľava je prepočítavaná automaticky pri každom tovare. Vernostná zľava sa nevzťahuje na zlacnený tovar alebo špecifický tovar napr. niektoré bicykle). Poskytnutie vyššej zľavy je podmienené nákupom nad 1700,- eur pre 10% zľavu a nákupom nad 2300,- eur pre 12% zľavu uskutočneným počas jedného kalendárneho roka. Pri uplatnení karty zákazníka s vyššou ako 8% zľavou bude uplatnený percentuálny rozdiel. Zľavy nie je možné kumulovať a platia len na nezlacnený tovar.

9. Ochrana osobných údajov

9.1 Informácie podľa § 15 ods. 1 zákona č. 122/2013 Z. z. pre zákazníkov informačného systému "Zákaznícky systém":

Prevádzkovateľ Rysy Group, s. r. o., Nám. sv. Egídia 77, 058 01 Poprad, IČO 36 458 074
Sprostredkovateľ

- Moravio, s. r. o., Kukučínova 799/10, 709 00 Ostrava, Česká republika, IČ 29265266, DIČ CZ29265266

- A3 Services, s. r. o., Požiarna 1048/4, 020 01 Púchov, IČO 45250588, DIČ 2022903982;

- S.D.K., s. r. o., Nám. sv. Egídia 83, 058 01 Poprad, IČO: 31 684 742;

 

- heureka.sk: Naspers OCS Czech Republic s. r. o., Karolinská 650/1, 186 00 Praha 8, Česká republika, IČ 02387727, DIČ CZ02387727;

Slovenská pošta a. s., Partizánska cesta č. 9, 975 99 Banská Bystrica alebo GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o., Lieskovská cesta 13, 962 21 Lieskovec

Účel spracúvania osobných údajov

- uzavretie kúpnej zmluvy medzi predávajúcim ako prevádzkovateľom osobných údajov a kupujúcim ako dotknutou osobou;

- evidencia kúpnych zmlúv, faktúr a iných dokumentov;

- spracovanie účtovných dokladov pre daňové účely;

- zistenie spokojnosti s nákupom po dobu 10 dní od vykonania objednávky;

- zabezpečenie prepravných služieb (doručovanie) kúpeného tovaru;

Rozsah osobných údajov titul, meno, priezvisko, adresa trvalého pobytu, adresa na doručovanie tovaru, telefónne číslo, e-mail
Tretie strany osobné údaje sa neposkytujú
Okruh príjemcov zmluvné strany (predávajúci a kupujúci)
Forma zverejnenia osobné údaje sa nezverejňujú
Tretie krajiny osobné údaje sa neprenášajú

Poučenie o právach dotknutej osoby:

a)    Prevádzkovateľ je oprávnený od kupujúceho a to aj opakovane požadovať poskytnutie osobných údajov špecifikovaných v časti zoznam osobných údajov uvedených vyššie v tejto informácii.

b)    Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje dotknutej osoby uvedené v zozname osobných údajov a to aj bez súhlasu dotknutej osoby; právnym základom spracúvania je § 10 ods. 3 pís. b) zákona 122/2013 Z.z.

c)    Osobné údaje dotknutej osoby sú spracovávané sprostredkovateľmi.

d)    Osobné údaje nebudú poskytnuté tretej osobe, s výnimkou osoby zabezpečujúcej prepravu tovaru kupujúcemu a to v rozsahu titul, meno, priezvisko a adresa dotknutej osoby

e)    Dotknutá osoba má právo v zmysle §28 zákona č. 122/2013 Z.z. na základe písomnej žiadosti vyžadovať: a) potvrdenie či sú alebo nie sú o nej osobné údaje spracúvané; b) informácie o spracúvaní osobných údajov v informačnom systéme; c) informácie o zdroji, z ktorého prevádzkovateľ získal osobné údaje na spracúvanie; d) zoznam osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania; e) opravu, likvidáciu nesprávnych, neaktuálnych, neúplných osobných údajov; f) likvidáciu osobných údajov, ktorých účel spracúvania sa skončil, príp. vrátenie úradných dokladov; g) likvidáciu osobných údajov, ak došlo k porušeniu zákona; h) blokovanie osobných údajov. Dotknutá osoba na základe písomnej žiadosti má právo u prevádzkovateľa namietať voči spracúvaniu/využívaniu/poskytovaniu osobných údajov na účely priameho marketingu bez jej súhlasu a žiadať ich likvidáciu.

Dotknutá osoba môže uplatniť svoje právo: a) písomne na adresu predávajúceho Nám. svätého Egídia 77, 058 01 Poprad; b) žiadosť podaná elektronickou poštou alebo faxom musí byť doručená písomne najneskôr do 3 dní odo dňa jej odoslania; c) osobne ústnou formou do zápisnice.

Ak dotknutá osoba nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, uplatňuje jej práva zákonný zástupca. Ak dotknutá osoba nežije, jej práva môže uplatniť blízka osoba podľa §116 Občianskeho zákonníka

8.2 Informácie podľa § 15 ods. 1 zákona č. 122/2013 Z. z. pre informačný systém "Vernostný systém" (registrovaných užívateľov):

Prevádzkovateľ Rysy Group, s. r. o., Nám. sv. Egídia 77, 058 01 Poprad, IČO 36 458 074
Sprostredkovateľ

- Moravio, s. r. o., Kukučínova 799/10, 709 00 Ostrava, Česká republika, IČ 29265266, DIČ CZ29265266;

- A3 Services, s. r. o., Požiarna 1048/4, 020 01 Púchov, IČO 45250588, DIČ 2022903982;

Účel spracúvania osobných údajov

- priamy marketing

- propagačná činnosť

a to len v prípade, ak kupujúci alebo akýkoľvek iný spotrebiteľ (užívateľ) ako dotknutá osoba udelil súhlas so spracovaním osobných údajov za týmto účelom

Rozsah osobných údajov titul, meno, priezvisko, adresa trvalého pobytu, adresa na doručovanie tovaru, telefónne číslo, e-mail
Tretie strany osobné údaje sa neposkytujú
Okruh príjemcov zmluvné strany (predávajúci a kupujúci)
Forma zverejnenia osobné údaje sa nezverejňujú
Tretie krajiny osobné údaje sa neprenášajú

Poučenie o právach dotknutej osoby:

a)    Prevádzkovateľ je oprávnený od kupujúceho a to aj opakovane požadovať poskytnutie osobných údajov špecifikovaných v časti zoznam osobných údajov uvedených vyššie v tejto informácii.

b)    Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje dotknutej osoby uvedené v zozname osobných údajov a to aj bez súhlasu dotknutej osoby; právnym základom spracúvania je § 10 ods. 3 pís. b) zákona 122/2013 Z.z.

V prípade ak účel spracovania je priamy marketing (vernostný program), právnym základom na spracovanie osobných údajov uvedených v zozname osobných údajov je dobrovoľný súhlas kupujúceho resp. iného spotrebiteľa ako dotknutej osoby podľa § 11 zákona 122/2013 Z.z., tento súhlas je platný po dobu neobdmedzenú.

c)    Osobné údaje dotknutej osoby sú spracovávané sprostredkovateľmi.

d)    Osobné údaje nebudú poskytnuté tretej osobe, s výnimkou osoby zabezpečujúcej prepravu tovaru kupujúcemu a to v rozsahu titul, meno, priezvisko a adresa dotknutej osoby

e)    Dotknutá osoba má právo v zmysle §28 zákona č. 122/2013 Z.z. na základe písomnej žiadosti vyžadovať: a) potvrdenie či sú alebo nie sú o nej osobné údaje spracúvané; b) informácie o spracúvaní osobných údajov v informačnom systéme; c) informácie o zdroji, z ktorého prevádzkovateľ získal osobné údaje na spracúvanie; d) zoznam osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania; e) opravu, likvidáciu nesprávnych, neaktuálnych, neúplných osobných údajov; f) likvidáciu osobných údajov, ktorých účel spracúvania sa skončil, príp. vrátenie úradných dokladov; g) likvidáciu osobných údajov, ak došlo k porušeniu zákona; h) blokovanie osobných údajov. Dotknutá osoba na základe písomnej žiadosti má právo u prevádzkovateľa namietať voči spracúvaniu/využívaniu/poskytovaniu osobných údajov na účely priameho marketingu bez jej súhlasu a žiadať ich likvidáciu.

Dotknutá osoba môže uplatniť svoje právo: a) písomne na adresu predávajúceho Nám. svätého Egídia 77, 058 01 Poprad; b) žiadosť podaná elektronickou poštou alebo faxom musí byť doručená písomne najneskôr do 3 dní odo dňa jej odoslania; c) osobne ústnou formou do zápisnice.

Ak dotknutá osoba nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu uplatňuje jej práva zákonný zástupca. Ak dotknutá osoba nežije, jej práva môže uplatniť blízka osoba podľa §116 Občianskeho zákonníka

10. Záverečné ustanovenia

 10.1. Predávajúci má právo podľa charakteru objednaných produktov vyzvať spotrebiteľa k osobnej prehliadke a osobnému odberu produktu (vzťahuje sa hlavne na finančne náročnejší produkt, alebo náročnejší z hľadiska objemu alebo hmotnosti). V týchto prípadoch bude spotrebiteľ kontaktovaný a bude s ním dohodnutý ďalší postup. Pokiaľ spotrebiteľ už uhradil kúpnu cenu, bude mu táto čiastka prevedená späť, pokiaľ sa nedohodnú inak.

 10.2. Tieto všeobecné obchodné podmienky boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi predávajúcim a spotrebiteľom. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.

 10.3. Práva spotrebiteľa vo vzťahu k predávajúcemu vyplývajúce zo zákona č.102/2014 o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov zostávajú týmito podmienkami nedotknuté.

Decembrový výber

Mohlo by vás zaujímať

Ďalšie články z magazínu

mountain_addiction